Wikia

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

Dimitri Fogolin
DimitriFroglin
Naam Dimitri Fogolin
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie
Werk/beroep Inkleurder van De Rode Ridder stripreeks

Dimitri Fogolin, ook bekend als Fogo Kromo doet de inkleuring van het album De Uitverkorene. Voor Rode Ridder fans kleurt Dimitri niet de tekeningen van Fabio Bono altijd in, dit doet echter Fabio zelf. Dit zijn echter alleen de tekeningen die behoren tot de stripreeks.

Biografie

Eerder leven

Standaard Uitgeverij

De Rode Ridder werken

Bronnen

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman

Interviews

InterviewDimitriFogolin
De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Dimitri Fogolin

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Dimitri Fogolin was het zeventiende interview van de interviewreeks door Martin Hofman voor Stripspeciaalzaak.be.

Avatar van Dimitri Fogolin

JohanPromo Dit artikel heeft foto's
Foto(s) nodig: Missende avatar
JohanPromo

Wetenswaardigheden

  • Dimitri Fogolin was de laatste persoon van de nieuwe reeks die geïnterviewd was door Martin Hofman.
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van De Uitverkorene cyclus wiens naam niet op de cover staat van de albums.
  • Dimitri Fogolin in het enige lid van wie het niet bevestigt van de Nieuwe reeks - Deel 2 is of hij De Rode Ridder Wiki heeft bezocht.
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van de Nieuwe reeks - Deel 2 die geen in persoon heeft ontmoet (Marc Legendre en/of Fabio Bono).
    • Beide contacten van Marc Legendre en Fabio Bono met Dimitri Fogolin zijn via internet.
  • Het is momenteel onbekend of Dimitri Fogolin een vrouw heeft en het enige lid van de Nieuwe reeks - Deel 2 waarbij dit het geval is.
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van de Nieuwe reeks - Deel 2 die geen bevestigde geboortedag heeft. Hierdoor is het onbekend hoe oud hij is.
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van de Nieuwe reeks - Deel 2 die niet signeert heeft met Marc Legendre en Fabio Bono.
  • Dimitri Fogolin is het enige lid waarbij het onbekend of hij een enkel lid van Het Rode Ridder team in persoon heeft ontmoet.
  • Dimitri Fogolin is het enige Rode Ridder lid die niet België heeft bezocht.
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van De Rode Ridder die spoilers op zijn site heeft (elk album dat moet komen verschijnt op zijn site).
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van Het Rode Ridder team die geen vervanger was voor een ander lid behorend tot de nieuwe reeks (van de Nieuwe reeks - Deel 1).
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van Het Rode Ridder Team die informatie van De Rode Ridder op zijn website heeft staan.
  • Op een website staat een foto van Fabio Bono in het profiel van Dimitri Fogolin[1].
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van De Rode Ridder die een Twitter account heeft.
  • Dimitri Fogolin is het enige lid die momenteel nog geen enkele Rode Ridder strip had gesigneerd.
  • Dimitri Fogolin is het enige lid van het huidige team die niet Noord-Brabant had bezocht.
  • Dimitri Fogolin is het enige huidige lid die nooit de Standaard Uitgeverij heeft bezocht.
  • Dimitri Fogolin is het enige huidige lid die tot op heden nog niet leden van Het Rode Ridder Team Achter de schermen heeft ontmoet.
  • Sinds Dimitri Fogolins geboortedag en jaar onbekend zijn, is hij (mogelijk) het enige lid van de Nieuwe reeks - Deel 2 die niet in April geboren was.
  • Dimitri Fogolin is de eerste mannelijke inkleurder aan De Rode Ridder stripreeks sinds Peter Rouffa.
    • Dimitri, hoe dan ook, is de enige mannelijke inkleurder die werkt aan albums die nog niet eerder verschenen waren (en dus geen herdrukken van zijn momenteel).
  • Dimitri Fogolin verscheen niet in de Biografieën lijst van Roderidder.net[2].

Achter de schermen

  • Fabio Bono, de tekenaar van de Nieuwe reeks - Deel 2 vroeg echter aan de Standaard Uitgeverij of Dimitri Fogolin als de inkleurder van de albums gekozen kon worden. Dit lukte echter en dus werd Dimitri Fogolin de inkleurder van de acht albums van De Uitverkorene cyclus.

Verwijzingen en notities

Links

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Dimitri Fogolin.