Wikia

Desirius
Desirius
Naam Desirius
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Commandeur van De Tempeliers
Gestorven in De Commanderij van Hauwaert
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door een Slangenkrijger
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Sol Invictus
Laatst gezien De Slangegod
Verschijningen 2

Desirius was een lid van De Tempeliers.

Biografie

Eerder leven

Vroeger was Desirius dicht bij Kasteel Horst gestationeerd, in De Commanderij van Hauwaert. Uit die tijd kende hij ook Hugo Pynnock. Net als vele andere Tempeliers was Desirius in het Heilige Land gestationeerd. Hij en zijn mannen hadden de opdracht om groepen met pelgrims te beschermen voor de Saracenen. Ook Hugo Pynnock, Karel de Montabour en hun ridders voegden zich bij hun groep[1].

De Bergnomaden

Bij hun tochten vonden ze een groep pelgrims. Alle leden van de groep waren dood en hun lijken verminkt. Desirius en zijn metgezellen wilden wraak nemen voor die aanval van de Bergnomaden. Kort daarna kwam het tot een gewapend treffen met de nomaden. Alle Bergnomaden werden daarbij uitgeroeid. Alleen hun aanvoerder Magor werd gevangen genomen. Hugo wilde de laatste resten van de Bergnomaden uitroeien, maar Desirius had strikte orders. Hij moest de wegen vrijhouden en mocht niet met zijn mannen het gebergte in. Daarom gingen Hugo en zijn Kruisvaarders alleen. Later hoorden Desirius en zijn Tempeliers een gerommel in de verte. Hij besloot om alsnog van de weg af te gaan. In de woestijn vonden ze Karel de Montabour terug, die met enkele Bergnomaden aan het vechten was. Dit keer roeiden ze ook de laatste Bergnomaden uit. Zo hadden ze Karel als enige van zijn groep gered[1].

Ontmoeting met Johan van Horst

Verschijningen

Stripreeks

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Desirius.