Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

De Vuurgeest
Vuurgeest
Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Hoorn van Horak

Volgende:

De Galmende Kinkhoorns

De Vuurgeest is de 13de strip van De Rode Ridder.

Belangrijke evenementen

Verhaallijn

Debuut

Verschijningen

Personages

Wetenswaardigheden

  • Dit is de eerste strip waarop een slachtoffer van Johan staat (Klaus), die in de strip een bekende vijand was.
  • Dit is de tweede strip waarin Johan de moordenaar van een andere moordenaar ombrengt. Molter brengt Manders en Tolnaer om het leven, terwijl Molter wordt omgebracht door Klaus, die vervolgens weer door Johan wordt vermoord. De andere strips zijn De Man Zonder Verleden en Doodbrenger.
  • Molter's dood was bevestigt aan het einde van de strip, maar was niet te zien in de strip zelf.
  • Manders's laatste woorden kunnen verwijzen naar het feit dat hij en Tolnaer verantwoordelijk zijn voor de dood van Kerstian's vrouw, maar dit is onbekend en niet bevestigt.
  • In deze strip komt brandstichting voor en Johan is er getuigen van. 114 strips later doet Johan zelf brandstichten. Hoe dan ook, dit was uit noodzaak, aangezien een monster Johan probeerde om te brengen.
  • In dit album pleegt Johan zijn 100ste moord.
  • Dit is het eerste album waarin een andere personage (Molter) dan Johan wraak neemt op de dood van een persoon. Hoe dan ook, het is wel niet bevestigt of Manders en Tolnaer daadwerkelijk er verantwoordelijk voor waren.
  • Dit album is een van de favoriete albums van toen toekomstig Rode Ridder schrijver Marc Legendre. Marc Legendre bevestigde dit op Facebook.

Johans moorden