Wikia

De Rode Ridder Wiki

De Vreemdeling

14.099pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Vreemdeling
RodeRidder229.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Claus Scholz

Omslag:

Claus Scholz

Illustrator:

Claus Scholz

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Uitgave:

April 2011[1]

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Verborgen Vesting

Volgende:

De Amazones

De Vreemdeling is de 229ste strip van de Rode Ridder.

VerhaallijnEdit

Op de terugreis van Japan naar het thuisland wordt Johans boot overvallen door piraten. Hij wordt alleen achtergelaten en strandt zo op het Chinese platteland. Daar gaat hij op zoek naar Marco Polo die voor hem de route naar huis kan uitstippelen. Op z’n tocht naar de hoofdstad ontmoet de Rode Ridder Tseng die hem een plaats op zijn kar aanbiedt. Wanneer ze onderweg een groep struikrovers in actie zien, schiet Johan de slachtoffers te hulp. Het is een ongelijke strijd en de rovers druipen af. Chen en Ling die met een schriftrol op weg zijn naar de hoofdstad zijn de Rode Ridder dankbaar, maar besluiten toch alleen verder te gaan. Maar of dat verstandig is…[2]

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

Afwezige hoofdpersonagesEdit

WeetjesEdit

Andere weetjesEdit

  • Dit is de vierde strip die verwijst naar de echte Marco Polo. De andere zijn Het Wapen van Rihei, de Drakenmeester en Het Masker van de Draak.
  • Dit is een van de 3 strips die verwijst naar Johan. De andere zijn de Heren van Rode en de Man Zonder Verleden.
  • Dit verhaal wordt verteld uit het perspectief van Tseng Chai Hui, die Johan een lift geeft.
  • Dit is het 2de verhaal in de nieuwe reeks dat wordt verteld door een vriend van Johan. De ander is De Sluier van Wuustwezel.
    • Dit is het 1ste verhaal waarin Johan niet echte tijd verschijnt, niet meegeteld de Kronieken van Merlijn die in een boek zelf stonden.
  • De Vreemdeling is het 1ste deel van de 3 delen in het boek, De rode robijnen.
  • Johan werd genoemd door nar Urban als zwerver in de Heren van Rode. Deze strip bevestigt dat Johan ook echt zwerft.
  • Ook al lijkt het dat Johan alleen Peng ombrengt (in de flashback), brengt hij in de flashback van de flashback een piraat om het leven.

CoverEdit

  • Kong staat op de voorkant, maar zijn gezicht is niet te zien.
  • Tseng staat niet op de cover, terwijl het verhaal vertelt vanaf zijn perpectief.
  • Kong pleegt zelfmoord en de andere wachter, wordt omgebracht door Chen Ling.
    • Ironisch genoeg wordt deze man eerst door haar omgebracht en daarna wordt een andere wachter omgebracht.

Johan's moordenEdit

FoutenEdit

  • Johan ontmoet in deze strip Marco Polo, maar 223 strips eerder, in het Wapen van Rihei was de tijd allang voorbij dat Marco Polo in Japan was en dus onmogelijk om elkaar ontmoet te hebben.

Verwijzinge en notitiesEdit

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki