Wikia

De Vloek van Malfrat
De vloek van malfrat
Toeschrijving
Auteur:

Marc Legendre

Illustrator:

Randy Gallegos

Informatie
Uitgever:

Manteau Jeugd[1]

Uitgave:
  • 14 Juni 2013 (geplande datum)[2]
  • 19 Juni 2013 (Officieële uitgave)
  • 22 Juni (België)
Type:

Boek

Pagina's:

160 of 205

ISBN:

9789022328644[3]

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Geen[4]

Volgende:

De Gevangene van de Sultan

De Vloek van Malfrat is een boek dat geschreven wordt door Marc Legendre.

Verhaallijn

Johan moet een jong meisje genaamd Allis redden[5].

Verschijningen

Personages

Dieren

Monsters

Gebouwen

Groepen

E-Book

Er is ook een E-book hiervan beschikbaar die 11,99 kost op verschillende sites. Hoe dan ook, deze is momenteel ook nog niet beschikbaar voor onbekende redenen[11].

Impact op De Rode Ridder stripreeks

Impact van De Vloek van Malfrat

De-Uitverkorene
De Uitverkorene, het eerste deel van een negendelige cyclus

De Vloek van Malfrat werd door Marc Legendre bedacht en later gebruikt voor De Rode Ridder stripreeks voor het album De Uitverkorene. Het is mogelijk dat de volgende albums behorende tot de negendelige cyclus ook hiertoe behoren, maar dit is nog niet bevestigt.

Dit was hierdoor ook de eerste keer dat een officieel Rode Ridder canon boek gebruikt werd voor De Rode Ridder stripreeks.

Wetenswaardigheden

Randy gallegos de rode ridder bk1
De cover zonder tekst door Randy Gallegos
  • Sinds Marc Legendre met de boekenreeks verder gaat en de boekenreeks van Leopold Vermeiren erom bekend stond dat Merlijn er niet in verscheen, kan dit boek gezien worden van een nieuwe boekenreeks die behoort tot de canon van de Rode Ridder.
  • De verwachte uitgeversdatum was 14 Juni in het jaar 2013. Tot nu toe is het voor onbekende tijd nog niet uitgegeven. Waardoor dit komt is momenteel nog onbekend. Dit kan op meerdere sites te zien zijn en op de sites wordt het tijdelijk genoemd als "Tijdelijk niet voorradig" of "Niet op voorraad". De officieële uitgave datum was uiteindelijk 19 Juni, 5 dagen later dan de geplande datum.
  • In dit boek staat ook achter het plot van De Gevangene van de Sultan. Hierin wordt bevestigt dat Allis terugkeert in de boekenreeks.
  • Dit boek was samen met het vervolg verkrijgbaar in Boekenbeurs Eindhoven 2014 in Beursgebouw Eindhoven.
Hellemonsters
De Hellemonsters uit de stripreeks.

Achter de schermen

De-Rode-Ridder-De-vloek-van-Malfrat
Een lichtere kleur bij de cover van het boek De Vloek van Malfrat.
  • Dit is het eerste boek sinds In de spookstad Petra die in het jaar 2000 verscheen, dus 13 jaar geleden.
  • De cover was voor het eerst te zien op het Facebook account van Marc Legendre.
  • Johan, Oerold en Jago uit deze boekenreeks zijn een ode aan de originele Johan, Oerold en Jago uit de boekenreeks geschreven door Leopold Vermeiren.

Verwijzingen en notities