Wikia

De Rode Ridder Wiki

De Verborgen Vesting

14.146pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Verborgen Vesting
RodeRidder228.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Claus Scholz

Omslag:

Claus Scholz

Illustrator:

Claus Scholz

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Uitgave:

December 2010

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De IJzeren Kroon

Volgende:

De Vreemdeling

De Verborgen Vesting wordt de 228ste strip van De Rode Ridder.

VerhaallijnEdit

Lancelot heeft van Koning Arthur de opdracht gekregen om het kasteel van wijlen Sir Rupert te beheren. Hij zal het slot bewonen tot er een rechtmatige erfgenaam is gevonden. Johan zal een metselaar in dienst nemen om een paar herstellingen te doen. Hij krijgt echter te horen dat er in de streek geen mannen ter beschikking zijn. Velen blijken ontvoerd en de rest leeft ondergedoken. Deze vreemde toestand laat de Rode Ridder uiteraard niet onberoerd en hij vertrekt om dit uit te zoeken ...[1]

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

Afwezige hoofdpersonagesEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Merlijn wordt in deze strip vastgehouden in een grot. In de strip erna ontsnapt Merlijn ook niet (De Vreemdeling), en De Rode Ridder maakt zich ook druk om Merlijn.
    • Merlijn verschijnt in album 230, De Amazones, maar dat verhaal had niet te maken met de Bahaal-Nimue-Merlijn verhaallijn.
    • Merlijn zal 4 strips later ontsnappen in "Duivelsmist".
  • In deze strip creëert Claus zijn eigen "Demoniah" genaamd Nimue, een nimf.
  • Deze strip heeft het record verbroken waarin de meeste personages 1 persoon ombrengen. Dat is namelijk met 8 mensen die een persoon hebben omgebracht. Het voormalige record was in strip 3, 225 strips eerder. In beide situaties was het niet te zien, maar aangezien ze met 8 man waren, hebben ze de bewaker ingesloten en vermoord.
  • In Duivelsmist wordt dit album De Geheime Vesting genoemd.
  • Voordat het album De Verborgen Vesting heette waren er 2 eerdere titels: Het Verborgen Kasteel (tijdens het coverontwerp) en De Geheime Vesting. Claus, hoe dan ook, had Het ... kasteel en Geheime verwijderd wat leidde tot de titel De Verborgen Vesting. Ook al dit bevestigt door een directe bron, dit is wel het meest logisch.
  • In De Verborgen Vesting luxe heette Piper eerst Turner.

Johans moordenEdit

  • Johan brengt 4 mensen om het leven.

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki