Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

De Vedelaar van Sint-Pauwels
220-nl-v
Toeschrijving
Auteur:

Martin Lodewijk

Omslag:

Claus Scholz

Illustrator:

Claus Scholz

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Zwaardbroeders

Volgende:

De Spiegeldemon

De Vedelaar van Sint-Pauwels is het 220ste stripalbum van De Rode Ridder en het 14e album van de nieuwe reeks.

VerhaallijnEdit

Een eeuwenoude legende vertelt over een onderaardse gang die het Hof ter Voorde, een middeleeuws kasteel in Sint-Pauwels, verbond met de kerk aan de Dries... Een rondreizende speelman bood aan de gang te verkennen en hij daalde af in:

"... den duistren gang, Die uitkomt geen mens en weet het, Die zeven mijlen en meer lang is," zoals een oud lied zingt... Nooit werd de vedelaar weergezien!...

De Rode Ridder zal ervaren dat het Land Van Waas meer geheimen verbergt... Die stammen van voor de tijd dat de Romeinen van Julius Caesar het Koningsforeest, een oerbos dat in de middeleeuwen een groot gedeelte van de streek bedekte, al kenden als het Woud Zonder Genade!... Het woud waar de laatste Nerviërs zich schuilhielden... En de oude goden zich terugtrokken na hun verbanning uit de harten van de mensen... [1]

DebuutEdit

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

MonstersEdit

Afwezige hoofdpersonagesEdit

StripverwijzingenEdit

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Stripverwijzingen

WetenswaardighedenEdit

  • Dit is Merlijn's eerste verschijning sinds "Het Vuur en de Maagd, 9 strips eerder.
  • In dit album maakt Martin Hofman, schrijver het album Olavinlinna een verschijning als het personage Martin.
  • Vanaf dit album verscheen erin elke reeks minstens 1 Dokus in de stripreeks.
  • Dit is het eerste album waarin een administrator van een Rode Ridder website (Martin Hofman voor Roderidder.be) een verschijning maakt als een personage (Martin).
    • Ironisch genoeg, David Wagemans verscheen eerder als een personage (Rasso) in de stripreeks dan Martin Hofman, ondanks dat hij een gebruiker was op Roderidder.be.

Around Wikia's network

Random Wiki