Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

De Tuin van Eden
Tuin van Eden
Toeschrijving
Auteur:

Karel Biddeloo

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Doodsvlinders

Volgende:

De Rattenkoning

De Tuin van Eden is de 141ste strip van de Rode Ridder.

Belangrijke evenementen

Verhaallijn

Debuut

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen

Personages

Locaties

Beroepen

Voorwerpen

Voertuigen

Wetenswaardigheden

SchtesDTVE
Een schets van De Tuin van Eden.
  • Dit is de enige strip waarin Amelrick en zijn broer Hugo allebei verschijnen.
    • Dit is ook de enige strip in de reeks waarin Johan, Amelrick en Hugo alle drie te zien zijn.
  • Dit album verwijst indirect verwezen naar Johannes Delcampo, wanneer William genoemd werd tijdens zijn verschijning.
  • Adam werd genoemd in dit album. Hoe dan ook, Eva of Lilith werden niet genoemd in dit album. De reden hiervan is onbekend.

Fouten

  • Amelrick Pynnock verschijnt in deze strip in een flashback. Hierin draagt hij net als zijn broer Hugo, het wapenschild van Horst op zijn kleren. Die droeg hij echter niet op het moment van zijn dood in De Spookkaros. Amelrick droeg doorgaans blauwe kleren.

Achter de schermen

"Als gewone albums mogen we "De Tuin van Eden" niet onvermeld laten. Het idee kwam van Karels echtgenote Urssla, die zich normaal niet met de verhalen inlaat. In een restaurantje vroeg ze aan KB of hij al een nieuw idee had voor het volgende album en dat was niet het geval. "De Tuin van Eden, dan!" zei ze. KB petste zich op het voorhoofd en was er weg van. De toenmalige uitgever was ook entoesiast en dit verhaal mocht zelfs elf pagina's langer worden dan een normaal album!"
―Gebruiker Merlijn op Roderidder.nl[src]
Adam
Adam
  • Op Roderidder.nl vertelde gebruiker Merlijn dat Ursula Lundmark, Karel Biddeloo's echtgenote het idee gaf voor het verhaal van De Tuin van Eden[1].
  • Adam was gebaseerd op Adam uit De Bijbel.

Verwijzingen en notities