Wikia

De Rode Ridder Wiki

De Tuin van Eden

14.189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Tuin van Eden
141-nl-v.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Karel Biddeloo

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Doodsvlinders

Volgende:

De Rattenkoning

De Tuin van Eden is de 141ste strip van de Rode Ridder.

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

VoertuigenEdit

WetenswaardighedenEdit

SchtesDTVE.jpg
Een schets van De Tuin van Eden.
  • Dit is de enige strip waarin Amelrick en zijn broer Hugo allebei verschijnen.
    • Dit is ook de enige strip in de reeks waarin Johan, Amelrick en Hugo alle drie te zien zijn.
  • Dit album verwijst indirect verwezen naar Johannes Delcampo, wanneer William genoemd werd tijdens zijn verschijning.

FoutenEdit

  • Amelrick Pynnock verschijnt in deze strip in een flashback. Hierin draagt hij net als zijn broer Hugo, het wapenschild van Horst op zijn kleren. Die droeg hij echter niet op het moment van zijn dood in De Spookkaros. Amelrick droeg doorgaans blauwe kleren.

Achter de schermenEdit

"Als gewone albums mogen we "De Tuin van Eden" niet onvermeld laten. Het idee kwam van Karels echtgenote Urssla, die zich normaal niet met de verhalen inlaat. In een restaurantje vroeg ze aan KB of hij al een nieuw idee had voor het volgende album en dat was niet het geval. "De Tuin van Eden, dan!" zei ze. KB petste zich op het voorhoofd en was er weg van. De toenmalige uitgever was ook entoesiast en dit verhaal mocht zelfs elf pagina's langer worden dan een normaal album!"
―Gebruiker Merlijn op Roderidder.nl[src]
  • Op Roderidder.nl vertelde gebruiker Merlijn dat Ursula Lundmark, Karel Biddeloo's echtgenote het idee gaf voor het verhaal van De Tuin van Eden[1].

Around Wikia's network

Random Wiki