Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Atticon

Dit artikel is niet-canon.

Dit heeft niks te maken De Rode Ridder tijdlijn in geen boek of strip.

Het Geheim van De Kousenband
DeStripVan7
Toeschrijving
Auteur:

Karel Biddeloo

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Nee

Serie:

Geen

Vorige:

Geen

Volgende:

Geen

De Strip van 7 - Het Geheim van De Kousenband is een strip waarin de Rode Ridder verschijnt.

VerhaallijnEdit

Zeven grote striphelden beleven samen een spannend avontuur met een geheimzinnige kousenband. Een unieke strip waarbij Marc Sleen/Dirk Stallaert van Nero, Paul Geerts van Suske en Wiske, Urbanus/Willy Linthout van Urbanus, Marc Legendre van Biebel, Merho van Kiekeboe, Hec Leemans van F.C. de Kampioenen en Karel Biddeloo van de Rode Ridder samenwerkten!

Dit bijzondere verhaal start in Rusland, waar Nero en Van Zwam een kousenband vinden in de ruïnes van een kasteel. In de kousenband staat de naam 'Minouchka' geborduurd. Plots gebeuren er allerlei vreemde dingen met Nero en Van Zwam en ze beslissen het onding op te sturen naar Kiekeboe. Kiekeboe krijgt ook zijn deel van het onheil over zich. Uiteindelijk neemt Fanny de kousenband mee. Onderweg ontmoet ze Balthazar Boma, die helemaal onder de indruk van haar schoonheid geraakt en de kousenband verovert.

De Kampioenen beleven zoveel lastige avonturen door de kousenband, dat ze hem uit het verhaal schoppen, waardoor hij bij de Rode Ridder terechtkomt. Ook Johan beleeft een aantal gruwelijke avonturen en gooit de kousenband aan een speer recht naar het verhaal van Biebel. Daar wordt de kousenband om een rat gebonden die terechtkomt in het bad van Sidonia. Onze vrienden willen het geheim van de vervloekte kousenband achterhalen en beslissen Urbanus naar het verleden te sturen om het geheim achter de gevaarlijke band te ontsluieren. Urbanus komt terecht in Rusland, waar hij zijn evenbeeld Urbovnov ontmoet. Het hele verhaal van de kousenband draait om de bloedmooie Minouchka en de boze tsaar Igor de Afgrijselijke.

VerschijningenEdit

Update Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Alle personages.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update

PersonagesEdit

GroepenEdit

LocatiesEdit

WetenswaardighedenEdit

Lancelot n Johan Gorgonia
Lancelot slaat Johan in het album Gorgonia.
  • Ondanks dat Johan een Standaard Uitgeverij personage is, was hij voor het eerst getekend als Studio Vandersteen personage totdat de Standaard Uitgeverij het later uitgaf. Hetzelfde geldt voor Suske en Wiske.
  • In dit verhaal is Johan nog ridder van De Ronde Tafel. Het Geheim van De Kousenband verscheen in de periode dat Karel Biddeloo nog aan de albums van De Kronieken van Merlijn periode werkte.
  • Door haar overlijden is de originele reeks, is dit album het enige album waarin Guinevere succesvol het overleeft.
    • Ook is dit de enige keer dat Koning Arthur en Guinevere succesvol bij elkaar blijven als koppel.
  • Johan slaat in dit album Lancelot knock-out, iets dat niet gauw gebeurd in de stripreeks aangezien de 2 vrienden zijn. In dit album was dit gedaan voor de humor. De manier waarop Johan neersloeg was wel een variant van een manier waarop hij mensen neerslaat.
  • Ondanks dat het verhaal zelf niet-canon is, is de informatie achter in het album en dan vooral met betrekking tot het kartonnenbord van Johan echter wel canon informatie. Deze Johan is echter wel een canon product.

Achter de schermenEdit

  • Marc Legendre ontmoette Karel Biddeloo bij het maken van de strip. Karel Biddeloo stond bekend als de geestelijke vader van de Rode Ridder. Marc zou later zelf ook schrijven aan de stripreeks in 2013 na Karel Biddeloo's overlijden.
  • Urbanus ontmoette ook Karel Biddeloo bij het maken van de strip. Het personage Urban is gebasseerd op Urbanus door Karel Biddeloo.
  • Marc Sleen en Marc Legendre (beide personen met dezelfde voornaam) waren absent bij de achter de schermen foto's van het stripalbum.

LinksEdit

Around Wikia's network

Random Wiki