Wikia

De Rode Ridder Wiki

De Stenen Beelden

14.189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Stenen Beelden
De Stenen Beelden.jpg
Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Het Beleg van Crowstone

Volgende:

Het Derde Wapen

De Stenen Beelden is de 34ste strip van De Rode Ridder.

VerhaallijnEdit

Tijdens een tocht door het Hoogland, ontmoet Johan van Horst enkele knechten. Die waren tot voor kort werkzaam voor één van de heren van Hoogland, maar nu werden zij allemaal weggestuurd door de burchtheren die door een onbekende vijand worden belaagd. Johan overnacht in een grot waar hij in de nacht een licht ziet. Als hij gaat kijken wordt hij aangevallen door een grote holenbeer en raakt in het gevecht bewusteloos. In een visioen ziet hij een geheimzinnige man en enkele stenen beelden, waarvan er sommige stukgeslagen zijn. In de volgende ochtend wordt Johan buiten de grot wakker, waarna hij naar één van de burchten gaat. Daar ontmoet hij een vrouw die aan hem vraagt haar aanwezigheid geheim te houden. Dan verschijnen Lexing en Feldon twee van de heren van Hoogland. Drie van de zes heren werden al vermoord en zo is Johan's hulp welkom. Al snel bemerkt Johan dat de heren iets verbergen waarvoor zij ook bereid zijn te moorden. Ondertussen blijft de geheimzinnige beeldhouwer pogingen ondernemen om de heren om te brengen.

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

DierenEdit

LocatiesEdit

VoorwerpenEdit

EvenementenEdit

WetenswaardighedenEdit

  • De verhaallijn in deze strip is gelijk aan die van Het Veenspook. Een moord is in de doofpot gestopt en een meesterbrein probeert de daders uit te lokken nadat ze verantwoordelijk waren voor de dood van een getrouwd persoon. Uiteindelijk gaan alle daders eraan. Hoe dan ook, het meesterbrein in deze strip gaat er zelf wel aan, terwijl in Het Veenspook dit niet het geval is en in Het Veenspook is de getrouwde persoon een man, terwijl het in deze strip een vrouw is.
    • In beide strips is ook het geval van dat er 4 moordenaars zijn.
    • In deze strip is de meesterbrein juist de vroeger getrouwde persoon (Tynox) terwijl het in het Veenspook juist de personen zijn die verantwoordelijk zijn voor de dood van de getrouwde persoon (Helmund).
  • De twee Heren van Hoogland die Tynox het eerst vermoord heeft, hebben geen naam gekregen in de strip.
    • Ook al hadden ze geen naam gekregen, ze waren waarschijnlijk aanwezig bij de moord op Tynox's vrouw.
  • Dit is het eerste album waarin een persoon (Tynox in dit geval) anders dan Johan direct verantwoordelijk is voor de dood van een persoon en wraak neemt. In De Vuurgeest was dit niet bevestigt, in De Zwarte Wolvin was de wraak niet direct en in Kerwyn de Magiër had Lancelot het zelf gedaan, sinds Kerwyn er indirect verantwoordelijk voor was.

FoutenEdit

  • Nadat Tynox, Feldon vermoord heeft slaat hij het beeld van Feldon kapot. Het hoofd is nog heel en wordt iets later alsnog door Tynox met zijn hamer kapot geslagen. Als Lexing en Hoggart later in de grot komen, ligt het hoofd nog intact op de grond.
  • De Heren van Hoogland waren met 6 man, desondanks staan er 7 mannen die op het plaatje waarop de moord op Tynox's vrouw te zien is.

Around Wikia's network

Random Wiki