Wikia

Update.png Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Niet goeie informatie aanpassen + nieuwe informatie erbij zetten..
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update.png
"De Rode Ridder Wiki, de grootste Rode Ridder site"
―Administrator Station7 over De Rode Ridder Wiki[src]

De Rode Ridder Wiki is een encyclopedie over Johan van Horst, ook wel bekend als De Rode Ridder, de stripreeks en boekenreeksen van de Rode Ridder en meer artikelen die te maken hebben met De Rode Ridder via een direct of indirecte manier. De site staat ook wel bekend als "de trots van de Nederlandse community" (door Wikia), DRRW (als afkorting) of De Rode Ridder Wikia. De Rode Ridder Wiki valt onder de Wikia Comics. De Rode Ridder Wiki behoort tot de Incomplete Rode Ridder Encyclopedies. De Rode Ridder Wiki bestaat momenteel 7 jaar en 5 dagen. De langste Rode Ridder website is Roderidder.net. Hoe dan ook, De Rode Ridder Wiki is echter wel de grootste Rode Rider website van het internet.

GeschiedenisEdit

2010Edit

PBwiki.png
Prison Break Wiki

De Rode Ridder Wiki was bedacht door Station7, want hij wilde een eigen Rode Ridder Wiki starten. Gedurende de tijd die Station7 spendeerde bij de Prison Break Wikia, gebeurde er niet veel activiteit op de site. De site was niet gemaakt om niet te concurreren met de Rode Ridder site, Roderidder.be.

2011Edit

Omdat de meeste info van Prison Break Wikia er al opstaat, had Station7 tijd genoeg om op de Rode Ridder Wiki te werken, die van minder dan 100 artikelen naar 400 artikelen is gestegen. De site heeft ook niet-canon artikelen die te maken hebben met De Rode Ridder.

2012Edit

Vele nieuwe informatie is erbij gekomen door Dr.matlock3423 en daardoor ook nieuwe foto's. Dr.matlock3423 werd vanaf 29 Juli 2012 een vast lid van De Rode Ridder Wiki. Dankzij de twee gebruikers is het totaal aantal artikelen gestegen tot een aantal van 1400 pagina's.

2013Edit

3jaar.jpg
De Rode Ridder Wiki gedurende het drie jaar bestaan van de website.

Dit jaar kwam ook het 2100ste artikel op de website: Ninja (Prinses Kin-Lien).

JuliEdit

Op 22 Juli werd het 2200ste artikel behaald, namelijk de pagina Vlaanderen.

AugustusEdit

Op 5 Augustus werd 2300ste artikel behaald, namelijk de pagina Noorman (Bloed in de Branding). Op 19 Augustus bestond het 2400ste artikel, namelijk stier. Vanaf 8 Augustus 2013 bestond er ook pagina op Facebook gemaakt door Oprichter en Administrator Station7.

SeptemberEdit

Vanaf 24 September 2013 heeft De Rode Ridder Wiki ook een goed artikel archief.

OktoberEdit

Op 21 Oktober had de Rode Ridder Wiki het 3000ste artikel. Om dit te vieren had de site voor het eerst 3 kenmerk artikelen op de hoofdpagina: Walewyn, Ber-Abbas en Lionel. Dit was een tijdelijk record voor de site. Vanaf 29 Oktober had de website voor de eerste keer een logo. Dit logo was in het rood en heeft de titel "De Rode Ridder Wiki", met het logo van De Rode Ridder.

NovemberEdit

Op 9 November 2013 behaalde de site de 3100 pagina's. De 3100 pagina was: Apulya's dertiende werker. Op 1 December behaalde de site de 3200 pagina's. De 3200ste pagina was: Toughir's zesde handlanger. Het logo was gemaakt door gebruiker Yatalu.

2014Edit

AprilEdit

Vierjaar.jpg
Het 4 jarig bestaan van De Rode Ridder Wiki.

Op 7 April had de site de 4000 pagina's gehaald. Het 4000ste artikel was Naranja.

De Rode Ridder Wiki staat op een peak rank van 1871 en een echte rank van 3314 in een lijst van Wiki's. Het staat op een officiële plek van 1650[1].

JuniEdit

Verboden Berg.JPG
De Verboden Berg werd de nieuwe achtergrond op 12 Juni 2014.

Op 2 Juni werd de canon in artikelen gebracht. Hierdoor is een beter overzicht van de artikelen die behoren tot De Rode Ridder canon. Ook artikelen van Suske en Wiske en Rik Ringers en andere stripreeksen krijgen het sjabloon Canon. Op 12 Juni 2014 kreeg De Rode Ridder Wiki een nieuwe achtergrond. Hierdoor werd Johan verplaatst voor de locatie De Verboden Berg uit het album De Verboden Berg. Op deze foto staan Yspar en Johan. Hoe dan ook, alleen de locatie was te zien als achtergrond en een tekstballon van Yspar alleen.

SeptemberEdit

Op 6 September bestond het 4500ste artikel, namelijk Zesde Dwerg. Op 11 September bestond het 1, 2, 3 systeem op de site. Deze cijfers geven via een bepaalde manier aan welke personages en artikelen onder de reeksen, originele reeks, Karel Biddeloo's reeks en de nieuwe reeks behoren. Op 24 September 2014 waren alle oude infoboxen vervangen met een nieuwe infobox van een pagina die onder verwijdering stond. Hoe dan ook, niet elke pagina heeft de nieuwe infobox.

NovemberEdit

Op 2 November 2014 behaalde De Rode Ridder Wiki de 1165 views.

DecemberEdit

Op 31 December eindigde de site op 5264 pagina's.

2015Edit

JanuariEdit

Ingrid was het eerste artikel in 2015 in Nederlandse tijd op 1 Januari 2015, terwijl in Amerikaanse (Wikia) tijd het eerste nieuwe artikel in 2015 Gurk was. Op 13 Januari haalde De Rode Ridder Wiki de 1054 views. Op 16 Januari werd het artikel Saskia door gebruiker Dr.matlock3423 neergezet als "uitgebreid artikel" en was het eerste ooit op de site sinds 2011 dat niet door oprichter Station7 gekeurd werd voor een artikel status. Op 17 Januari kreeg Dr.matlock3423 "artikel nakijker" op De Rode Ridder Wiki en werd zo de eerste persoon op de site naast oprichter Station7 die deze titel kreeg.

MaartEdit

Op 13 Maart behaalde de site de 5527 pagina's en was het artikel Personages bedacht in 1988 de 5500ste pagina. Op 15 Maart behaalde de site 5622 pagina's en was het artikel Het Behouden Zwaard (strip)/Verschijningen de 5600ste pagina. Op 19 Maart behaalde de 5709 pagina's en was het artikel Stille Getuigen/Verschijningen de 5700ste pagina. Op 30 Maart behaalde de site de 5824 pagina's en was het artikel De Witte Tempel/Productie team de 5800ste pagina.

AprilEdit

Op 6 April behaalde de site de 5904 pagina's en was het artikel De Furiën (Diversen pagina) de 5900ste pagina.

MeiEdit

LogoRodeRidder.png
Het logo voor het 5 jarig bestaan van De Rode Ridder Wiki.

Op 1 Mei behaalde de site de 6310 pagina's en was het artikel Het beleg van Crowstone/Fotogalerij de 6300ste pagina. Op 7 Mei behaalde de site de 6402 pagina's en was het artikel De Rode Gezant/Fotogalerij de 6400ste pagina. Op 22 Mei bestond de site 5 jaar en kreeg een nieuw tijdelijk logo voor de site.

JuniEdit

Op 1 Juni behaalde de site de 6500 pagina's en was Johan (Baloch de Reus) de 6500ste pagina. Op 13 Juni behaalde de site de 6600 pagina's en was Artemis's tweede wolf de 6600ste pagina.

JuliEdit

Blauwereeks1.jpg
De cover van de Blauwe reeks werd op 22 Augustus 2015 vervangen door het album De Hellevliet met cover.

Op 5 Juli behaalde de site de 6800 pagina's en was De Drakenmeester/Fotogalerij de 6800ste pagina. Op dezelfde dag bestond het 6900ste, het artikel De Zwarte Wolvin/Onbeantwoorde vragen en de 7000ste pagina, het artikel De Vete/Onbeantwoorde vragen.

AugustusEdit

Op 17 Augustus 2015 behaalde de site het 7500ste artikel, namelijk Zafra. Op 22 Augustus 2015 behaalde de site het 7600ste artikel, namelijk 15 September. Later op de dag werd de cover vervangen met het album De Hellevliet, die de vorige achtergrond cover (De Blauwe Reeks) verving. Op 24 Augustus 2015 haalde De Rode Ridder Wiki Memory Alpha Wiki Nederland in met 7698 pagina's, 3 meer dan Memory Alpha Wiki Nederland. Dezelfde dag had de site het 7700ste artikel, namelijk Wikia Comics. Op 27 Augustus 2015 behaalde de site het 7800ste artikel, namelijk Personages bedacht in 1984/Stripreeks.

SeptemberEdit

Op 1 September 2015 behaalde de site het 8000ste artikel, namelijk De Steen der Wijzen (strip)/Onbeantwoorde vragen. Op 12 September 2015 verscheen voor het eerst op de hoofdpagina de toets "Edit mobile main page".

OktoberEdit

DRRWikibekijken.jpg
De Rode Ridder Wiki staat in de sectie Strips op De Nederlandse Wiki.

Op 7 Oktober bereikte de site het 8300ste artikel, namelijk Roniard's handlanger (Diversen pagina). Op 11 Oktober bereikte de site het 8400ste artikel, namelijk Het Toernooi (Diversen pagina). Op 30 Oktober 2015 bereikte de site het 8500ste artikel, namelijk Lancelot (Diversen pagina).

NovemberEdit

Op 1 November 2015 bereikte de site het 8600ste artikel, namelijk Kian (Diversen pagina). Op 3 November behaalde de site het 8700ste artikel, namelijk Locaties bedacht in 2000. Op 4 November behaalde de site het 8800ste artikel, namelijk De Heksenmeester/Onbeantwoorde vragen. Op 5 November behaalde de site het 8900ste artikel, namelijk De Kinderrovers/Andere albums. Op 7 November behaalde de site het 900ste artikel, namelijk De Alchemist/Andere albums. Op 8 November was het artikel Rechtsgeleerde (De Klauw) het tweede artikel dat niet beoordeeld werd door Station7. Dit artikel kreeg een goed status. Op 22 November was het artikel Ermein (Diversen pagina) de 9100ste pagina.

DecemberEdit

Op 8 December was het artikel Personages bedacht door Peter van Gucht de 9200ste pagina. Op 25 December was het artikel Lewellyn de 9300ste pagina. Urssla (Diversen pagina) was de laatste pagina van 2015 tijdens Nederlandse tijd. Op 31 December 2016 was Boekenreeks de eerste nieuwe pagina van 2016 in Nederlandse tijd.

2016Edit

JanuariEdit

Op 1 Januari 2016 was het artikel De Hellevliet/Luxe edities de 9400ste pagina. Op 9 Januari 2016 was het artikel Reinhilde (Diversen pagina) de 9500ste pagina. Op 10 Januari 2016 keerde het oude Rode Ridder Wiki logo terug. Op 11 Januari 2016 behaalde de site het 9600ste artikel, namelijk Het Masker van de Draak (Diversen pagina). Op 17 Januari 2016 behaalde de site het 9700ste artikel, namelijk Lucky Luke (personage). Op 26 Januari 2016 behaalde site het 9800ste artikel, namelijk Wulfgard.

FebruariEdit

Op 5 Februari 2016 was het artikel De Heren van Rode/Bekende uitspraken de 9900ste pagina. Op 20 Februari 2016 behaalde de site het 10.100ste artikel, namelijk Neergeslagen door Johan van Horst/Karel Biddeloo's reeks.

De 10.000ste paginaEdit

Op 6 Februari 2016 was het artikel De Rode Ridder Wiki (Comic Vine) het 10.000ste artikel. Hierdoor werd De Rode Ridder Wiki de derde Nederlandse Wiki die de 10.000 pagina's had gehaald.

MaartEdit

Op 20 Maart 2016 was het artikel Het Gebroken Zwaard (Comic Vine) de 10.300ste pagina.

AprilEdit

Op 7 April 2016 was het artikel Durmitor de 10.500ste pagina. Op 16 April 2016 haalde de website de 2570 views. Op 24 April 2016 was het artikel Yorimoto Torajiro in Karel Biddeloo's reeks de 10.600ste pagina; het artikel De Abt was het tweede artikel behoorde door Dr. matlock.

JuniEdit

Op 19 Juni 2016 behaalde de site de 11.000 pagina's en was het artikel Old Man Clanton de 11.000ste pagina.

JuliEdit

Op 31 Juli 2016 behaalde de site de 11.300 pagina's en was het artikel Velours de 11.300ste pagina.

AugustusEdit

Op 6 Augustus 2016 behaalde de site de 11.400 pagina's en was het artikel Gouwheer de 11.400ste pagina.

SeptemberEdit

12000.jpg
12.000 pagina's

Op 23 September 2016 behaalde de site de 12.000 pagina's en was het artikel Babygoodies (bedrijf) de 120.000ste pagina.

NovemberEdit

Op 10 November 2016 behaalde de site de 12.500 pagina's en was het artikel Finn/Verschijningen de 12.500ste pagina.

DecemberEdit

Op 18 December 2016 behaalde de site de 12.700 pagina's en was het artikel Poolkrijgers de 12.700ste pagina.

2017Edit

JanuariEdit

Op 14 Januari 2017 behaalde de site het 13.000ste artikel en was het artikel Talen in België het 13.000ste artikel.

FebruariEdit

Op 4 Februari 2017 behaalde de site het 13.200ste artikel en was het artikel Beker het 13.200ste artikel.

In Week 8 van het jaar stonden alle albums van De Uitverkorene cyclus in de Top 10 achter elkaar: Het Eindeloze Eiland op 1 met 181 views, op 2 De Vuurproef (strip) met 74 views, op 3 De Uitverkorene met 57 views, op 4 De Hellemond (strip) met 36 views en op 5 De Gevangene met 28 views.

MeiEdit

Op 15 Mei 2017 behaalde de site het 14.00ste artikel en was het artikel Johan van Horst's flashback (De Vuurproef) het 14.000ste artikel.

JuniEdit

Op 4 Juni 2017 had de wiki de meeste aantal foto's op een enkele dag op de site, met een aantal van 98 foto's.

Grootste Nederlandse Wiki'sEdit

Vanaf 2013 is De Rode Ridder Wiki ook één van de Nederlandse Wikia's met de meeste activiteiten. De Rode Ridder Wiki heeft ook één van de meeste pagina's voor een Nederlandse Wiki:

  1. Trams Wiki met 20.098 pagina's.
  2. De Rode Ridder Wiki met 14.000 pagina's.
  3. Star Wars Wiki Nederland met 11.133 pagina's.
  4. Star Trek Wiki Nederland met 7716 pagina's.
  5. Religie Wiki met 7203 pagina's.
  6. Marvel Wiki NL met 6235 pagina's.
  7. Westeropedia met 5115 pagina's.
  8. Runescape Wiki Nederland met 4181 pagina's.
  9. Harry Potter Wiki met 2888 pagina's.
  10. AFC Ajax Wiki met 1174 pagina's.

Momenteel kan De Rode Ridder Wiki gezien worden als een van de meest groeiende Nederlandse Wiki's samen met De Tram Wiki en Westeropedia.

MeningenEdit

PositiefEdit

"I have written this just for your work. ;)"
Fabio Bono tegen Station7 na het delen van zijn foto's op Facebook[src]

Martin Hofman, vroegere beheerder van Roderidder.be noemt De Rode Ridder Wiki zijn favoriete website en Frans Roelofse, ook een vroegere beheerder van Roderidder.be kijkt elke dag op de site voor zijn routine.

Marc Legendre, huidige schrijver van De Rode Ridder en huidige tekenaar Fabio Bono kijken beide af en toe op de site en waren erg lovend erover. Fabio Bono gaf zelfs tekeningen door op Facebook speciaal voor Station7 voor de albums De Vuurproef en De Heks en Merlijn.

KritiekEdit

De Rode Ridder Wiki kreeg kritiek vanwege de spelling en taalfouten, waarvan er meerdere op de site staan[2].

WetenswaardighedenEdit

MarcFabio1.jpg
Marc Legendre en Fabio Bono
  • De Rode Ridder Wiki was in het begin van het bestaan van de website de kleinste Rode Ridder website (met 10 pagina's), maar na minstens 5 jaar is De Rode Ridder Wiki de grootste Rode Ridder website met meer dan 9000 pagina's.
  • Martin Hofman noemt De Rode Ridder Wiki zijn favoriete website ter wereld[3].
  • De Rode Ridder Wiki is de enige Nederlandse Wiki die tot dusver kenmerk artikelen, goede artikelen en uitgebreide artikelen op een Wiki heeft.
    • Star Wars Wiki NL heeft een Artikel van de Week, terwijl Tram NL Wiki, Harry Potter Wiki NL, Memory Alpha NL, Runescape Wiki NL, AFC Ajax Wiki en Westeropedia allemaal een Uitgelicht artikel hebben.
  • De Rode Ridder Wiki is de grootste Nederlandse Wiki met de meeste wetenswaardigheden voor een Nederlandse Wiki.
  • De Rode Ridder Wiki was de enige Nederlandse Wiki die ook over een Nederlandse onderwerp ging tot De Club van Sinterklaas Wiki in De Spotlights stond op nl.wikia.com.
  • De Rode Ridder Wiki is de enige encyclopedie over De Rode Ridder naast de encyclopedie die staat op Roderidder.net.
  • De Rode Ridder Wiki bestaat al meer dan 5 jaar.
Johan x Baldur werker 2.JPG
De foto die gebruikt wordt tijdens de Wiki Spotlights.
Eras-canon.png
Canon
  • De Rode Ridder Wiki is de eerste Nederlandse Wiki die Wiki van de Maand is. Eerder waren Yodapedia (Star Wars Wiki) en De Sims Wiki, Wiki van de Maand. Beide Wiki's hadden de maken met een ander land dan Nederland/België, namelijk Amerika.
  • De Rode Ridder Wiki's Spotlights waren voor het eerst te zien op 20 Maart 2014.
    • Vanaf Juni 2014 werd Call of Duty Nederland de opvolgende Wiki van de maand na De Rode Ridder Wiki.
  • Martin Hofman had interesse in het helpen van De Rode Ridder Wiki, maar wegens de methodes van De Rode Ridder Wiki niet te kunnen, kon Martin niet De Rode Ridder Wiki helpen.
Dodendans.jpg
Dodendans
  • De Rode Ridder Wiki is de enige encyclopedie gemaakt door Station7 die de 5000 pagina's heeft gehaald.
  • Grak uit De Wraak van de Nachtridders en Peng uit De Vreemdeling zijn de eerste kenmerk artikelen die 2 keer op de hoofdpagina kwamen (Peng in 2011 en 2015, en Grak in 2013 en 2015).
  • 2010 is het enige jaar tot nu toe vanaf de start van De Rode Ridder Wiki waarin de site geen kenmerk artikelen op de hoofdpagina had.
  • Vanaf Maart 2015 stond De Rode Ridder Wiki een jaar in De Wiki Spotlights Nederland.
  • Het album Dodendans verscheen in dezelfde week als het 5 jaar bestaan van De Rode Ridder Wikia.
  • Op 5 Juli 2015 werd De Rode Ridder Wiki de vierde Nederlandse Wiki die 7000 pagina's bereikte.
  • Op 14 Augustus 2015 bestond het artikel De Golem (personage) De Golem (De Golem) op De Rode Ridder Wiki, die een 2 dubbele titel had als paginatitel. Op 11 Oktober 2015 kreeg het eventueel een nieuwe naam.
  • Op 24 Augustus 2015 behaalde De Rode Ridder Wiki de 7696 pagina's en dus haalde Memory Alpha Wiki Nederland in als De Nederlandse Wiki die op Plaats 3 stond.
  • Niet zoals Roderidder.be of Roderidder.net is het Forum op De Rode Ridder Wiki ongebruikt.
  • De Rode Ridder Wiki is de eerste site van Station7 die de 10.000 pagina's heeft bereikt.
    • Het is de eerste Nederlandse Wiki opgericht door Station7 die de 10.000 pagina's heeft bereikt.
    • Vanaf 6 Februari 2016, is De Rode Ridder Wiki de derde Nederlandse Wiki met 10.000 pagina's.
  • 2 volgers van de website zijn of waren een oprichter van Rode Ridder website: Martin Hofman, bedenker van Roderidder.be en Sint-Joris, bedenker van Roderidder.net.
  • Het huidige nieuwe reeks team (Marc Legendre en Fabio Bono) bezoeken beide af en toe De Rode Ridder Wiki. Marc noemde het "een leuke website" en Fabio Bono gaf Station7 complimenten voor zijn werk in de site.
  • De Rode Rider Wiki is de enige Rode Ridder website die niet gerelateerd is op een manier met een andere Rode Ridder site.
  • Ursula Lundmark, de weduwe van Karel Biddeloo en een Rode Ridder werknemer is exact een week later jarig na de verjaardag van De Rode Ridder Wiki.

Roderidder.net gebruikersEdit

Meerdere Roderidder.net gebruikers volgens de site waaronder Sint-Joris, De Bergbewaker, Jurgen432, Molay en Krissie.

CatawikiEdit

  • Catawiki, ook al is het geen officiële pagina site had 3781 pagina's en dus de meeste pagina's voor een site over dingen gerelateerd aan De Rode Ridder[4].

Schrijvers en tekenaarsEdit

  • Op 28 Mei bevestigde Marc Legendre dat hij niet De Rode Ridder Wiki als inspiratiebron gebruikt voor De Rode Ridder stripreeks op Facebook. Marc noemde de site "een erg leuke site".
    • Het is bekend dat Claus Scholz niet de site bezoekt voor informatie, aangezien Claus geen internet heeft. Dit was bevestigt door Martin Hofman.

De Rode Ridder Wiki genoemd of gebruikt voor andere websitesEdit

TheCultureTrip.png
The Culture Trip

LinkEdit

Zie ookEdit

De Rode Ridder Wiki heeft een lijst van uitspraken die te maken hebben met De Rode Ridder Wiki (website).

Around Wikia's network

Random Wiki