Wikia

Update.png Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Namen van werkers en meer informatie over de game zelf..
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update.png
Atticon.png

Dit artikel is niet-canon.

Dit heeft niks te maken De Rode Ridder tijdlijn in geen boek of strip.

De Rode Ridder: Gebroken Kracht
GK.jpg
Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij[1]

Uitgave:
Type:

Spel

Pagina's:

Geen

Functies
Canon:

Nee

Serie:

Geen

Vorige:

Geen

Volgende:

Geen

De Rode Ridder: Gebroken Kracht is een spel voor de PC van De Rode Ridder.

SpeelwijzeEdit

De speler moet vier verschillende proeven doorstaan om vier verschillende kruiden in handen te krijgen. Hiermee kan de laatste proef doorstaan worden.

De MedicijnmanEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Gelebra

Om het eerste kruid in handen te krijgen moet de speler een raadsel met flessen oplossen. 

Het MoerasEdit

In het moeras moet Johan zich voortbewegen. Intussen moet hij oppassen voor vleesetende planten en enorme muggen. Ook moet hij krokodillen en slangen doodslaan met zijn zwaard. Muggen kunnen niet met het zwaard omgebracht worden, de speler moet er voor bukken om niet gestoken te worden. Ook voor de vleesetende planten moet de speler bukken. Het is ook mogelijk om er snel langs te lopen.

Het KerkhofEdit

Op het kerkhof moet de speler Levende Doden neerschieten met zijn kruisboog.

Jumnos de zigeunerEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Jumnos

Om van Jumnos het laatste kruid in handen te krijgen, moet Johan hem verslaan in een spel dat met kevers gespeeld wordt.

DebuutEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Debuut (Gebroken Kracht)

VerschijningenEdit

GK2.jpg
De achterkant.

PersonagesEdit

GroepenEdit

DierenEdit

LocatiesEdit

GallerijEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Dit is het eerste Rode Ridder project waaraan Claus Scholz meewerkte.
  • In feite zijn de verhalen van De Levende Doden en Catacomben hierin gecombineerd. Ermein en de Zoon zijn hier te zien, maar ze spelen geen rol in het spel zelf. Er werden enkel plaatjes gebruikt waar ze toevallig op staan.
    • In de Levende Doden werkte Zoon en Ermein voor Kunegonde en Solon. Hoe dan ook, Ermein was maar een tijdelijk werker van hun, terwijl Zoon per ongeluk stierf in het water bij Solon's burcht.

Achter de schermenEdit

  • Als je afsluit bij het spel staat dat naast Karel Biddeloo ook Claus Scholz aan het spel heeft meegeholpen met de tekeningen. Dit was 1 jaar voordat Claus begon met Martin Lodewijk aan de nieuwe reeks.
  • In de voorspan worden tekeningen uit De Levende Doden en Catacomben gebruikt. Zo zijn onder andere de Obscurant, Ermein en de Zoon uit die strips te zien. 
  • Het is onbekend hoe het spel uit wordt gespeeld. Dit is tot dusver niet bevestigt. Dit komt vooral doordat het Moeras een uiterst moeilijke opdracht is in het spel: aan elke kant loert namelijk gevaar (boven, links en rechts tegelijkertijd).

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met De Rode Ridder: Gebroken Kracht.

Around Wikia's network

Random Wiki