Wikia

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

"Deel 257 staat op 3 in de verkoop top-10, Dimitri kleurt deel 258, Fabio tekent 259 en ik heb net het scenario van 260 af. De Rode Ridder weet nooit van ophouden. "
Marc Legendre op Facebook - 5 Maart 2018[src]

De Razende Magiër
Rode ridder
Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Uitgave:

4 December 2018[1]

Type:

Strip

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Slavin

Volgende:

261

De Razende Magiër[2] is een opkomend Rode Ridder album en het 260ste album van De Rode Ridder.

Belangrijke evenementen

Verhaallijn

"Malfrat de Wrange heeft het gerucht opgevangen dat Johan en Allis weer verenigd zijn, maar dat blijkt niet het geval. Merlijn de tovenaar wil Bahaal duidelijk maken dat hij de sterkste is en blijft. Wanneer een geheim uit een ver verleden Merlijn zuur dreigt op te breken, lijkt het alsof de magiër alle zin voor redelijkheid verliest. Z'n woede is tomeloos en vormt een bedreiging voor alles waar de Rode Ridder voor staat. Johan heeft geen keuze, hij zal zich tegen Merlijn moeten keren."[3]

Debuut

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen

Personages

Dieren

Locaties

Groepen

Voorwerpen

Evenementen

Andere dingen

Bronnen

Wetenswaardigheden

Achter de schermen

Einde
Marc Legendre gebruikt de einde titelkaart om aan te geven dat hij het scenario voor album 260 af had.
  • Op 16 Mei 2018 begon Rode Ridder tekenaar Fabio Bono aan De Razende Magiër.
  • Op 17 Juli 2018 zette Rode Ridder tekenaar Fabio Bono een tekening van Malfrat de Wrange op zijn Facebook account.
  • Op 22 Juli 2018 zette Rode Ridder tekenaar Fabio Bono 2 tekeningen van een boze Merlijn op zijn Facebook account.
  • Op 31 Juli 2018 zette Rode Ridder tekenaar Fabio Bono een tekening van Knif op zijn Facebook account.

Verwijzingen en notities

Zie ook

De Rode Ridder Wiki heeft een lijst van uitspraken die te maken hebben met De Razende Magiër.