Wikia

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

"Johan en Allis naderen Camelot (in deel 257 is het eindelijk zover), maar voorlopig zal het nog even 'non dormit qui custodit' blijven."
Marc Legendre over album 257, bij De Heks en Merlijn - 14 Augustus 2017[src]

De Onmogelijke Opdracht is een opkomend Rode Ridder album en de 257ste strip van De Rode Ridder.

Belangrijke evenementen

Verhaallijn

Met album 257, De onmogelijke opdracht , komt er een einde aan de achtdelige cyclus, die de nieuwe Rode Ridder introduceerde. De Rode Ridder nadert Camelot waar hij de Uitverkorene aan Merlijn zal overdragen. De weg is evenwel niet zonder gevaren, voortdurende waakzaamheid blijft geboden en dat vermoeit Johan. Lancelot en Mordred komen hun goede vriend te hulp. Maar dat draait anders uit dan voorzien. Door hun tussenkomst geraakt Johan pas echt in de problemen[2]

Verschijningen

Personages

Locaties

Evenementen

Meesterbrein

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Meesterbrein

Bronnen

Wetenswaardigheden

Update Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Album titel van Claus Scholz's album.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update
BijSint-Joris
Het einde van het album toont een gelijkenis met een eerder album van Claus Scholz.
  • Dit is het laatste album van De Uitverkorene cyclus.
  • Vanaf dit album hebben Fabio Bono en Dimitri Fogolin aan een 1 album meer meegewerkt aan De Rode Ridder stripreeks dan Eugeen Goossens.
  • Dit is het enige album van De Uitverkorene cyclus die in een bepaald jaar verschijnt (2018).
    • Hoe dan ook, hiervoor zou album 258 ook hier deel van uitmaken, nadat uiteindelijk later dit aangepast werd en hierdoor werd alleen album 257 het laatste deel van De Uitverkorene cyclus.
  • Op de eerste pagina staat het woord "paysage" dat landschap betekent. Dit wordt komt uit het Frans en is ook de manier waarop Marc Legendre de tekst naar Fabio Bono voor vertaald in plaats van in de Nederlandse taal.
  • Het einde van dit album toont gelijkenissen met een eerder album van Claus Scholz tijdens de Nieuwe reeks - Deel 1.

Achter de schermen

  • Fabio Bono begon aan dit album op 28 Augustus 2017. Hierbij was ook meteen de titel van bekend op Facebook, namelijk De Opdracht.
  • Op 7 September 2017 had Fabio Bono een tekening erop gezet samen met De Heks en Merlijn. Op deze tekening hield Malfrat een mes tegen Allis's keel aan.
  • Op 18 November 2017 was Fabio Bono bezig met de laatste pagina van De Onmogelijke Opdracht te tekenen.
  • Op 4 Januari 2018 zette Fabio Bono voor de eerste keer een foto in 2018 op zijn Facebook van De Rode Ridder. Het is zeer waarschijnlijk dat deze foto komt uit De Onmogelijke Opdracht.

Verwijzingen en notities

Zie ook

De Rode Ridder Wiki heeft een lijst van uitspraken die te maken hebben met De Onmogelijke Opdracht.