Wikia

De Rode Ridder Wiki

De Maansteen (strip)

14.163pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Maansteen
28-nl-v01.jpg
Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Het Graf van Ronjar

Volgende:

De Zwaneburcht

De Maansteen is de 28ste strip van De Rode Ridder.

Belangrijke evenementen

Verhaallijn

Terwijl zij aan het jagen zijn, krijgen Johan van Horst en Lancelot Du Lac een postduif in handen. In de boodschap staat dat een man genaamd Olberon zal moeten sterven. Niemand weet echter wie deze man is en zo kunnen Johan en Lancelot hem niet helpen. Per toeval krijgen zij een aanwijzing, de oude magiër Doorlong zal hen kunnen helpen. Samen met Merlijn die Doorlong nog van vroeger kende, gaan zij naar diens grot. Voordat Doorlong sterft komen zij erachter wie Olberon is. Deze zwaardsmid is de enige die een zwaard uit het erts van de Maansteen kan maken. Met dit zwaard zou de roofridder Hakuwa, die over een ondoordringbaar panser beschikt, gedood kunnen worden. De ridders gaan op weg om met Hakuwa te vechten. Hakuwa en zijn handlangers, de Prinsen van de Nacht, zullen alles doen om te verhinderen dat het zwaard gesmeed kan worden.

Debuut

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen

Personages

Dieren

Groepen

Voorwerpen

Locaties

Eten en drinken

Evenementen

Wetenswaardigheden

  • Dit is het eerste album waarin een vijandige getitelde groep (Prinsen van de Nacht) leven in een kasteel van de hoofdvijand (Hakuwa).
  • Dit is de eerste strip in de stripreeks die te maken had met De Ruimte. Dit zou later terugkeren in De Vluchtelingen en Karpax, de Stalen Man.
  • Dit is een van de weinige albums waarin Johan eigenaar is van 2 zwaarden. Een verschil met andere albums is dat Johan ook het zwaard aan het eind van het album houd, niet zoals in De Toverstaf waarin Johan een zwaard terug gaf.

Johan's moorden

Fouten

  • Na hun gesprek met Olberon noemde Johan erts foutief erst.

Around Wikia's network

Random Wiki