Wikia

De Kinderrovers
DKR245
Toeschrijving
Auteur:

Marc Legendre

Omslag:

Claus Scholz

Illustrator:

Claus Scholz

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Uitgave:
Type:

Strip

Pagina's:

32

ISBN:

9789002255090

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Mensenjacht

Volgende:

Dodendans

De Kinderrovers is het 245ste album van De Rode Ridder.

Belangrijke evenementenEdit

  • Johan ontmoet Ludovicus en Anne van Belland in Het Slot van Belland.
  • Ludovicus van Belland krijgt Johans vertrouwen, maar Johan heeft zo zijn bedenkingen bij Ludovicus's beschuldigen bij de zigeuners.
  • Ludovicus veroorzaakt een aanval bij de zigeuners waardoor alle zigeuners het leven laten (onder andere Istwan, de vader van Zylia en Poesjkin).
  • Ludovicus van Belland brengt 2 zigeuners om het leven en Nanna, de vrouw van Poesjkin.
  • Ludovicus en Anne van Belland blijken geen kind te hebben en hadden het kind van Tatiana gebruikt om het volk te laten geloven dat ze een zoon hadden, terwijl het kind van Tatiana een meisje was.
  • Johan vermoord Ludovicus van Belland in Het Slot van Belland.
  • Zylia vermoord Anne in Het Slot van Belland, seconde na de dood van haar man, Ludovicus.
  • Zylia houd Atto voor haarzelf om voor het kind te zorgen.

VerhaallijnEdit

"Op een van zijn tochten wordt Johan hartelijk ontvangen op het slot van Belland. De kasteelvrouw is net bevallen van een flink zoon en er is dan ook reden tot feest. Wanneer op een avond de zuigeling wordt ontvoerd, aarzelt Johan niet om samen met Ludovicus de kasteelheer op zoek te gaan naar de kidnapper."

DebuutEdit

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

LocatiesEdit

Afwezige hoofdpersonagesEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Ook al heet de titel "De Kinderrovers" en werd de titel al snel genoemd gedurende het album, gebeurde pas een echte kinderroof gedurende halverwege het album. Hierdoor kon pas van een echte ontvoering gesproken worden op het laatst van het album, toen Ceyle te zien was met het kind. Dit was ook de eerste keer dat Ludovicus en Anne van Belland voor de eerste keer met "hun kind" te zien waren in het album.
  • De Kinderrovers verwijst naar de ware kidnappers van "Atto", Ludovicus en Anne van Belland.
  • De titel "De Kinderrovers" is een indirecte verwijzing naar de daders van "Atto". Niet Zylia en haar volk (of familie), maar de titel verwijst naar het koppel Ludovicus en Anne van Belland. In de titel verwijst naar "rovers", wat niet in feite in 1 persoon is (Zylia), maar meerdere personen (Ludovicus en Anne van Belland).
  • Dit is de eerste Rode Ridder striptitel met het woord "kind" erin.
  • De cover van dit album was rond dezelfde tijd voor het eerst te zien als een ander album van Marc Legendre, namelijk op 29 December was ook de cover van Het Godsgericht beschikbaar.
    • Beide coveralbums waren de eerste albums die het daarop volgende jaar voor het eerst te krijgen waren (2013 en 2015).
  • De cover was voor het eerst te zien op WPG.be.
  • Dit album is ook 5 maal te winnen op roderidder.net wegens een afspraak met WPG.be.
  • Dit album is een van de weinige albums die niet tegelijkertijd met een Suske en Wiske album in de schappen ligt (niet meegeteld bij de albums van Suske en Wiske voor het bestaan van De Rode Ridder). In plaats daarvan ligt dit album voor een album van Suske en Wiske in de schappen.
    • Dit album verschijnt ook iets meer dan een maand voor het nieuwe Suske en Wiske album (Suskewiet).
    • Dit album lag in de winkel terwijl een eerder Suske en Wiske album ook in de winkels samen een eerder Rode Ridder album (Sterrenrood van Suske en Wiske en Mensenjacht van De Rode Ridder).
      • Hoe dan ook, het album Mensenjacht lag niet in de Ako, terwijl Sterrenrood wel bleef. Dit is waarschijnlijk gedaan, aangezien er een nieuw Rode Ridder album kwam en dus het oudere album (Mensenjacht) verving.
  • Dit is het meest recente album in de reeks waarin Johan een persoon met een bevestigde voor en achternaam ombracht: Ludovicus van Belland.
  • Dit is het meest recente album in de reeks waarin Johan een kasteelheer ombrengt sinds Solon uit De Levende Doden, die net Ludovicus ook stierf in zijn eigen burcht.
  • Dit is de eerste alleenstaande strip geschreven door Marc Legendre waarin Johan uiteindelijk iemand ombracht. Hoe dan ook, De Ronde Tafel werd genoemd in het album, maar geen personage werd bij naam genoemd.
  • Dit is de enige strip waarin Johan tijdelijk de eigenaar van een kind (Atto) was.
  • Dit is het meest recente album waarin Johan maar een enkele persoon om het leven brengt.
  • Met dit album versloeg Marc Legendre Martin Hofman met het ombrengen van meer dan 1 meesterbrein (Jyrki uit Olavinlinna) door Johan van Horst.
  • Dit is tot nu toe (en indirect bevestigt door Peter van Gucht in Versus 109, ook al wist Peter van Gucht hier niet van) het album met de minste moorden door Johan uit 2015, met 1 moord (Ludovicus van Belland).

FoutenEdit

  • Wanneer Anne van Belland dood op de grond ligt, liggen haar beide voeten op het podium. Een paar plaatjes later, wanneer Johan zegt dat hij graag Ludovicus alleen God nog zou oordelen over hun dood, is haar voet buiten het podium te zien.

Johans moordenEdit

Achter de schermenEdit

Album veranderingenEdit

VerkoopEdit

  • Vanaf 2 Februari tot en met 8 Februari 2015 stond De Kinderrovers op Plaats 2 in de Verkoop Top 10 bij Stripspeciaalzaak.be. Vanaf 9 tot en met 15 Februari 2015, 16 Februari tot en met 22 Februari 2015 en 23 Februari tot en met 1 Maart 2015 stond De Kinderrovers op Plaats 3 in de Verkoop Top 10 bij Stripspeciaalzaak.be. Vanaf 2 Maart tot en met 8 Maart 2015 stond De Kinderrovers weer terug op Plaats 2 in de Verkoop Top 10 bij Stripspeciaalzaak.be.
    • De Kinderrovers stond exact een maand later op de 2de plaats in de Verkoop Top 10 bij Stripspeciaalzaak.be, nadat het weer op de 2e plaats kwam in de Verkoop Top 10 bij Strippeciaalzaak.be.