Wikia

De Khan
Khan xx
Naam Onbekend
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Khan van de Hunnen
Slachtoffers
Direct
Indirect
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Zwarte Roos
Laatst gezien De Zwarte Roos
Verschijningen 1

De Khan is een personage die verscheen in De Zwarte Roos.

Biografie

Eerder leven

Als leider van de Hunnen, ondernam de Khan een veroveringstocht in het gebied van koning Arthur. Zijn troepen werden verslagen en hij moest zich terugtrekken. In de bergen rond de Hunebedden sloeg hij zijn kamp op. Eigenlijk had hij een verdrag van vrede ondertekend, maar hij wilde nog een kans wagen. In de bergpas liet hij een groot fort bouwen waarmee hij elke aanval af kon slaan[1].

Ontmoeting met Johan van Horst

Terwijl er nog aan de vesting gebouwd werd namen zijn mannen Johan en Gawan gevangen. De Khan wist dat de ridders door Arthur gestuurd waren en liet hen dwangarbeid verrichtten. Enkele dagen later moest hij voor een bepaalde tijd het kamp verlaten, waarna zijn mannen niet meer zo waakzaam waren. In die tijd konden Johan en Gawan ontsnappen. Dit kwam de Khan duur te staan, Gawan slaagde erin om de loop van een vergiftigde beek in de rivier te laten stromen. Nadat het vee stierf wilden zijn mannen weg uit de bergpas. Tegen hun bijgeloof kon de Khan niets beginnen, hij en zijn mannen gingen weg uit de bergpas[1].

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

Persoonlijkheid

De Khan was te trots om zijn nederlaag tegen Arthur te erkennen. Hij noemde de verloren veldslag een toevallige nederlaag. De Khan had inzicht in krijgskunde, daarom liet hij een groot fort bouwen bij de krijtrotsen. Hij wist dat Arthur zijn Hunnen maar moeilijk kon verdrijven als het fort af was. Zijn manschappen waren echter ook erg bijgelovig waardoor ze weg wilden uit toen hun vee stierf. De Khan was niet bijgelovig, maar zijn manschappen wel.

Kracht en sterkte

De Khan beschikte over een groot leger Hunnen.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met De Khan (De Zwarte Roos).