Wikia

Update.png Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Nieuwe bronnen.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update.png
BijSint-Joris.jpg

Bij Sint-Joris

"Volgende week ligt 252 in de winkels, Dimitri kleurt de laatste platen van 253, Fabio tekent volop aan 254 en ik ben 255 aan het schrijven. Je mag daar niet te lang bij stilstaan, naar het schijnt."
Marc Legendre op Facebook - 2 December 2016[src]

De Heks en Merlijn
Rode ridder.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Marc Legendre

Omslag:

Fabio Bono

Illustrator:

Fabio Bono

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Uitgave:

September 2017

Type:

Strip

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Vuurproef

Volgende:

Het Offer

De Heks en Merlijn[1] is een opkomend Rode Ridder album en de 255ste strip van De Rode Ridder en het zesde deel van De Uitverkorene cyclus.

Belangrijke evenementen

Verhaallijn

"In een poging om uit handen van Malfrat de Wrange te blijven, trekt Johan met Allis de bergen in waar veel gevaren op hen wachten. Ondertussen krijgt Merlijn op Camelot bezoek van iemand met wie hij een geheim uit het verleden deelt. Een geheim dat met de Uitverkorene te maken heeft. Maar wil Merlijn daaraan herinnerd worden?"[2]

Verschijningen

Personages

Dieren

Locaties

Andere dingen

Wetenswaardigheden

  • Dit is het eerste album zonder Johan van Horst's stoppelbaardje.
  • Vanaf dit album heeft Marc Legendre langer met Fabio Bono meegewerkt aan De Rode Ridder stripreeks dan met Claus Scholz.
  • Dit is het eerste album sinds De Ring van Merlijn, 233 albums eerder waarin de naam van Merlijn verschijnt in de titel van een album.
  • De titel is een verwijzing naar Allis en Merlijn.
  • Dit is de eerste strip sinds De Gevangene die verwijst naar Allis, 4 albums eerder.
    • Dit is de eerste strip van De Uitverkorene cyclus die niet alleen naar Allis verwijst in de titel, maar ook naar een ander personage, in dit geval Merlijn.
  • Dit is momenteel de langste titel van een album van Marc Legendre als de langste titel van De Uitverkorene cyclus met 4 woorden.
  • Vanaf dit album zit Marc Legendre aan de helft van de aantal albums waaraan Martin Lodewijk aan gewerkt had (11 van de 22).
  • Met dit album heeft Allis als hoofdpersonage de meeste naakte verschijningen uit de stripreeks, met een aantal van 3. Hierdoor versloeg ze de eerdere Demoniah.

Achter de schermen

  • Op 5 September 2016 bevestigde Marc Legendre dat hij met dit verhaal bezig was.
  • Op 21 Februari 2017 bevestigde Marc Legende dat hij bezig was met album Het Offer, dus was hij voor 21 Februari 2017 klaar met het schrijven van verhaal 255.
  • Op 3 Maart 2017 bevestigde Fabio Bono dat hij al 6 pagina's van album 255 af had.
  • Op 4 April 2017 zette Fabio Bono 2 platen (Board 18 & 19) van album 255 op Facebook. Hierbij deed hij Rode Ridder schrijver Marc Legendre, Rode Ridder inkleurder Dimitri Fogolin, een Facebook vriend van Fabio Bono en Station7, oprichter van De Rode Ridder Wiki aan vastknopen bij zijn bericht.
  • Op 10 Mei 2017 zette Marc Legendre op zijn Facebook een tekening van Rode Ridder tekenaar Fabio Bono op zijn tijdlijn en ironisch genoeg, het laatste plaatje van album 255.
  • Op 12 Mei 2017 bevestigde Fabio Bono dat het helemaal af was en ook de cover. Hoe dan ook, over de inkleuring is het momenteel onbekend of dit ook klaar is.
  • Op 18 Mei 2017 plaatste Dimitri Fogolin, inkleurder van de stripreeks een foto op zijn Facebook met Merlijn, een spiegel en een monster.
  • Op 6 Juni 2017 plaatste Fabio Bono op zijn Facebook 2 tekeningen van Johan en een meisje. In zijn bericht plakte hij de volgende mensen aan vast: Marc Legendre, Dimitri Fogolin en Station7.
  • Op 17 Juni 2017 plaats Fabio Bono op zijn Facebook een tekening van Malfrat de Wrange samen met zijn paard en ook 2 dode dieren. In dit bericht zette hij marc Legendre, Dimitri Fogolin en Station7.

Verwijzingen en notities

Around Wikia's network

Random Wiki