Wikia

De Rode Ridder Wiki

De Heilige Lans

14.163pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Heilige Lans
Boek14.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Leopold Vermeiren

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Boek

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

VoorwerpenEdit

LocatiesEdit

BoekverwijzingenEdit

WetenswaardighedenEdit

  • In dit boek komt een hoofstuk dat vertelt wordt als flashback. Daarna wordt de flashback even de realiteit.
  • Jezus Christus wordt doorboord met een lans door Sacho, iets wat nooit gebeurde in de Bijbel. Hoe dan ook, Sacho zei al dat hij overleden was, maar de wachters dwongen hem om de lans door zijn heen te halen.
  • Prinses Saïda red in dit boek het leven van Johan, wat Johan al eerder dit voor haar in het boek, Prinses Saïda.
  • Dit boek heeft de meest personages met verschillende titels (4). Het is 5 als de Heer ook verwijst naar Jezus Christus (Frederick kreeg een nieuwe naam en die was Dirk, naar Johan's oude vriend).
  • Dit is een van de boeken waarin Johan compleet centraal staat van het begin tot het einde.
  • Ook als is het meest logisch dat Sacho en zijn vrouw Drina overleden zijn, is het niet bevestigt en daardoor is hun status onbekend.
    • Dit geld ook voor Achmed, die neergestoken was door Pieter.
    • Prinses Saïda is genoemd door Pieter als dat ze nog leeft, maar Johan is hier onzeker over. Daardoor is haar status onbekend.
  • Dit is een van de boeken waarin het geloof centraal staat.
  • Ook al worden er mensen tijdens het laaste gedeelte omgebracht, je hoorde alleen "slachtoffers" en geen namen.
  • Het is onbekend wat er met de heilige lans uiteindelijk gebeurd is. Johan en Pieter droegen een witte vlag met hun mee en daardoor is het onbekend.
  • Atricha is het enige personage wiens dood is genoemd.

Around Wikia's network

Random Wiki