Wikia

Questionmark

De naam van deze titel komt door gissing.

Ook al is dit artikel gebaseerd op canon informatie, de uiteindelijk naam van dit onderwerp komt door gissing en door informatie uit De Rode Ridder stripreeks. Dit hoeft niet de originele naam te zijn.

De Grootmeester
De Grootmeester
Naam Onbekend
Status Onbekend[1]
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Grootmeester van De Tempeliers
Werknemer(s) De Tempeliers
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Slag van Woeringen
Laatst gezien Het Toernooi
Verschijningen 3

De Grootmeester is de bevelhebber van De Tempeliers.

Biografie

Eerder leven

Ergens in zijn leven werd deze man de grootmeester van de Tempeliersorde. Tijdens de komende slag van Woeringen stonden de Tempeliers eigenlijk neutraal. Maar in het geheim zouden ze Jan Primus gaan ondersteunen. Samen met Frevado en de Wapenkoning, reisde hij naar de streek Horst. Bij zich hadden ze ook een groot bedrag aan geld voor de hertog[2].

De slag van Woeringen

Vlakbij kasteel Horst zagen ze hoe de nar Urban door de rovers van Juliaan overvallen werd. Ze schoten te hulp en versloegen de rovers, alleen Juliaan kon ontsnappen. Daarna gingen ze naar Horst. De Grootmeester gaf hertog Jan het geld en vermeldde dat hij, Frevado en de Wapenkoning mee zouden vechten in de komende veldslag. Nadat ze geholpen hadden bij het ontmaskeren van de gifmengster Ilse, gingen ze met het leger van de hertog mee naar Woeringen. Om niet op te vallen vochten de drie in zwarte wapenrustingen. Nadat de strijd gewonnen was namen ze afscheid van de hertog en keerde de Grootmeester terug naar het Heilige Land[2].

Bespreking met Desirius

Na het gevecht met de Bergnomaden, moest Desirius zich bij hem verantwoorden. Desirius had zich immers niet aan zijn opdracht gehouden om met zijn mannen op de wegen te blijven. In Het Krak der Ridders ontving hij Desirius. De Grootmeester stuurde Desirius terug naar de streek Horst. Karel de Montabour kon Desirius mee terug nemen. Voor Desirius vertrok vertelde de Grootmeester Desirius dat hij in zijn plaats hetzelfde had gedaan, en dus goed had gehandeld door zich niet aan het bevel te houden[3].

Het toernooi

De Grootmeester hoorde bij de uitgenodigde gasten tijdens een groot toernooi dat in Horst gehouden werd. Hij zat samen met Frevado en de Wapenkoning op de eretribune[4].

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

Persoonlijkheid

Kracht en sterkte

Als Grootmeester was deze man de leider van De Tempeliersorde. Hij had het bevel over alle strijdkrachten van de orde.

Wapens

De Grootmeester vocht te paard en had een eigen wapenuitrusting[2].

Wetenswaardigheden

  • Het is mogelijk dat hij was overleden, aangezien in Het Grote Geheim Jacques de Molay de Grootmeester was.
  • Hoewel zijn naam nergens in de stripreeks werd genoemd, is hij waarschijnlijk Willem van Beaujeu. Willem van Beaujeu was vanaf 1273 tot 1291 de Grootmeester van de Tempeliers. Dit komt overeen met de datums van het verschijnen van deze Grootmeester. Namelijk De Slag van Woeringen (1288) en Het Toernooi (1291).

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met De Grootmeester (stripreeks).