Wikia

De Furiën
225-nl-v
Toeschrijving
Auteur:

Claus Scholz

Omslag:

Claus Scholz

Illustrator:

Claus Scholz

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Functies
Vorige:

Het Behouden Zwaard

Volgende:

Het Helse Verbond

Belangrijke evenementenEdit

  • Galaxa verliest haar krachten, maar Johan red haar op het einde waardoor haar krachten weer terugkomen.

VerhaallijnEdit

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

Afwezige hoofdpersonagesEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Johan zei dat de Furiën de sterkte personen waren die hij ooit kon, maar ze waren onder invloed van Demoniah, en door dit waren ze zo sterk.
  • Johans zwaard redt indirect het leven van Galaxa en hemzelf in deze strip.
  • Dit is het enige album in de nieuwe reeks waarin Guinevere genoemd wordt.

FoutenEdit

  • Johan ontmoet Demoniah en Galaxa ten tijde van de Ridders van de Ronde Tafel. Johan zou Galaxa en Demoniah pas later ontmoeten, na de dood van koning Arthur. Dit kan ook bevestigt worden, sinds Bahaal verscheen als geest ten tijde van De Toverspiegel en De Leeuw van Vlaanderen.
    • Lancelot vraagt ook of Johan Galaxa mist. In principe zou dit niet kloppen voor de bovenstaande regel.
  • Lancelot zegt tegen Johan dat hij verliefd is op Guinevere, terwijl Lancelot pas zijn gevoelens bekende in De Toverstaf (indirect) en Montsalvat.

Verwijderde scenesEdit

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Verwijderde scenes
  • In het begin van het verhaal zouden Sir. Rupert en zijn mannen in een badkuip zitten, waarna Demoniah verschijnt.
  • In een verwijderde scene zou Demoniah naakt verschijnen en Sir. Rupert tot blozen brengen. Hierdoor wil Sir. Rupert seks hebben met Demoniah, maar Demoniah voelt zich beledigd en gebruikt haar krachten op Sir. Rupert.
  • In een verwijderde scene praten Demoniah en Sir. Rupert met elkaar, terwijl Demoniah naakt is.

Johan's moordenEdit

  • Johan brengt Finn om in deze strip.

LinksEdit

Around Wikia's network

Random Wiki