Wikia

De Duisterburcht is de 222ste strip van De Rode Ridder.

Belangrijke evenementen

Verhaallijn

Verhaal

Debuut

Verschijningen

Personages

Voorwerpen

Groepen

Afwezige hoofdpersonages

Tijdlijn

Wetenswaardigheden

DeRodeRidderAffiche2014.1
Een affiche van De Duisterburcht.
  • Deze strip heeft een gelijkenis met Het Veenspook. Johan brengt een persoon om die probeert een getrouwd stel om te brengen, maar deze persoon kwam zelf om het leven door Johan. Deze vijand kon goed met een pijl en boog omgaan. De kasteelheer in de strip was een vijand van Johan en kon goed met Johan opschieten in het begin van het verhaal tot zijn verraad was uitgelegd.
    • Hoe dan ook, in deze strip lukt het wel de vijand om een getrouwd stel succesvol om te brengen, wat niet het geval was in Het Veenspook.
    • In Hydra bracht Vlad Drakul (een slachtoffer van Johan) Sunya's ouders om het leven.
  • Aangezien alleen Johan te zien toen hij 9 werkers van Malegis ombracht, is het mogelijk dat alle leden die behoorde tot de groep van Malegis de Mazan om het leven kwamen door Johan van Horst. Hoe dan ook, alleen 1 lid was nog levend te zien bij Beata.
  • Dit is de laatste strip van de Nieuwe reeks - Deel 1 die een herdruk kreeg en de laatste strip tot De Uitverkorene, het eerste album van de Nieuwe reeks - Deel 2.

Fouten

  • Voor Malegis's dood noemde Johan Maleigis de Mazan in plaats van Malegis de Mazan.

Johan's moorden

Verwijzingen en notities

Zie ook