Wikia

De Blauwe Heks
9789002218675.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Martin Lodewijk

Omslag:

Claus Scholz

Illustrator:

Claus Scholz

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Uitgave:

December 2005[1]

Type:

Strip

Pagina's:

30

ISBN:

9789002218675

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Grot van de Beer

Volgende:

De Judasgraal

De Blauwe Heks is de 208ste strip over De Rode Ridder en de 2de strip uit de nieuwe reeks.

VerhaallijnEdit

Op doortocht in de streek Vermandois redt de Rode Ridder een blauwharige jonge vrouw, Indigo, van een gruwelijke dood op de brandstapel. Dan begint een gezamenlijke zoektocht naar haar verdwenen vader, Magist Magiste, de blinde alchemist uit Toledo. En bij wat Indigo dan te wachten staat, lijkt de vuurdood nog genadig ...[2].

DebuutEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Debuut

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

DierenEdit

Afwezige hoofdpersonagesEdit

Stripverschijningen/StripverwijzingenEdit

TijdlijnEdit

WetenswaardighedenEdit

Johan x Chirac soldaat 5.JPG
De unieke moord van Johan van Horst
  • Dit is de eerste strip uit de nieuwe reeks waarin Johan een ander wapen gebruikt dan zijn zwaard om iemand om te brengen.
  • Dit is de eerste strip uit de stripreeks waarin Johan officieel Johan van Horst genoemd wordt en de eerste strip uit de nieuwe reeks waarin Johan bij zin volledige naam wordt genoemd.
  • Dit is de eerste strip waarin Indigo Magiste en Magist Magiste verschijnen.
  • In deze strip zijn 3 indirecte verwijzingen naar eerdere stripalbums:
  • Dit is de eerste strip waarin iemand op de voorkant, naakt staat.
  • Dit is de acht strips die verwijst naar een vriend/vriendin van Johan. De andere zijn Baloch de Reus, Koning Arthur, De Ring van Merlijn, Hugon de hofnar, Parcifal, Het Zwaard van de Maagd en Het Vuur en de Maagd.
    • Dit is de enige strip die verwijst naar een vriendin van Johan.
  • Dit is het enige strip zover die getekend is door Claus Scholz en het scenario bedacht door Martin Lodewijk die is verschenen in een Mega Stripboek 2008. Later kwam deze ook terug Mega Stripboek 2013.
  • Deze strip verwijst naar De Toverspiegel, wanneer Johan vermoedt dat zijn lichaam gespiegeld is omdat hij door de spiegel ging om Galaxa te redden.
  • In deze strip gebruikt Johan een nieuwe methode om iemand om te brengen: namelijk het bot gebruiken van een dood persoon in de ogen van een vijand, wat leid tot zijn dood.
    • Ironisch genoeg gebruikt Johan hierdoor een deel van een mens om een ander mens te vermoorden, iets wat nooit eerder in de stripreeks is gebeurd. Dit behoort ook tot Johans unieke moordmethodes uit de stripreeks.
  • Dit is de strip van een reeks waarop Johan van Horst's paard het vroegst op een cover staat.
  • Dit is de eerste strip waarin een vrouwelijk hoofdpersonage (Indigo Magiste) direct verantwoordelijk was voor de dood van de hoofdvijand en meesterbrein van het album (De Graaf van Chirac) in haar debuut.
  • Dit is het enige album uit de nieuwe reeks met: 3 herdrukken, een verschijning in een luxe editie, een verschijning bij De Lustige Lezers van Man Bijt Hond door Humo en Woestijnvis en verscheen in 2 Mega Stripboeken (in 2008 en 2013).
  • Desondanks dat Indigo zich uitkleedde voor Johan, had Johan hier geen enkele moeite mee. Johan zag Indigo al eerder naakt in het album en Johan hield alleen Indigo warm in dit album.
    • Hierdoor is Indigo het eerste vrouwelijke hoofdpersonage die 2 keer naakt gezien was door Johan in hetzelfde album.

Johans moordenEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met De Blauwe Heks (strip).

Around Wikia's network

Random Wiki