Wikia

Cornec
Cornec 001
Naam Cornec
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Blond
Biografie
Familie
Werk/beroep Stroper
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Baldein
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Gijzelaars
Laatst gezien De Gijzelaars
Verschijningen 1

Cornec was een stroper.

Biografie

Eerder leven

Cornec stroopte in de bossen rond het kasteel van Garthon[1].

Ontmoeting met Johan van Horst

Op een dag terwijl hij aan het stropen is, hoort hij een gevecht. Hij ziet een aantal ridders tegen één ridder vechten. Die ridder herkent hij als Garthon. De burchtheer raakt zwaar gewond maar wordt op het laatste moment gered door Johan van Horst. Cornec denkt wat te kunnen verdienen en gaat naar de molen waar de plunderaar Baldein zich bevindt. Daar verteld hij over de gewonde Garthon en Johan. De ridder wordt hierdoor gevangen genomen als hij probeert te infiltreren in Baldein's kamp.

Dood

Cornec denkt dat hij zijn beloning nu wel heeft verdiend. Maar in plaats van een beloning aan hem te geven, steekt Baldein Cornec neer met zijn zwaard[2].

Verschijningen

Naam betekenis

Persoonlijkheid

Als stroper leefde Cornec buiten de wet. Hij was slim genoeg om te merken wanneer hij ergens voordeel uit kon halen. Maar hij onderschatte de situatie in Baldein's kamp. Toen Baldein hem niet meer nodig had bracht hij Cornec meteen om het leven. 

Kracht en sterkte

Als stroper had Cornec ervaring in het doden van dieren. Hij gebruikte een spiets als wapen.

Wetenswaardigheden

Zwerver Lyonesse
De zwerver uit Lyonesse
  • In Lyonesse verschijnt er een zwerver die erg veel op Cornec lijkt. Net als Cornec draagt hij een ooglapje.

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Cornec.