Wikia

Bran
Bran.JPG
Naam Bran
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Herbergier
Gestorven in De Rode Herberg
Doodsoorzaak Gebracht door Johan in een kamer waar een monster was, en Johan liet hem aan zijn lot over
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect 4[1]
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Rode Herberg
Laatst gezien De Rode Herberg
Verschijningen 1

Bran was de herbergier van De Rode Herberg, en de hoofdvijand in het album De Rode Herberg.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Bran was de eigenaar van De Rode Herberg. In zijn jeugd had hij les gehad van een Bourgondische meesterkok. De Rode Herberg stond dan ook bekend om zijn goede keuken. Op een nacht terwijl Bran dronken lag te slapen, viel er een komeet in de rivier bij de herberg. De moeder van Yoros probeerde Bran te wekken, maar het lukte haar niet om hem te wekken. Wat later straalde er een rode gloed over de herberg. Een buitenaardse menseneter nestelde zich in de herberg. Het wezen leefde in De Rode Kamer. Bran voedde het met reizigers en pikte daarna al hun bezittingen in. In een verborgen schuilplaats verstopte hij zijn buit. Vijf jaar lang werkte Bran samen met de menseneter[2].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

  • Bran betekent "raaf".

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Bran is de eerste persoon die omgebracht is door Johan, waarvan Johan wist dat hij stierf (door het monster).
    • Later werd het monster ook nog is omgebracht door Johan.
  • Bran is een van slachtoffers van Johan met een onbekende personage dode lijst. Sinds hij wist van de Rode Kamer, is het onbekend hoeveel mensen er zijn omgekomen door zijn plannen.
  • Bran is een van de meesterbreinen die niet op het laatst sterft, maar hij sterft eerder, waardoor de Rode Herberg zonder werkers zat.
  • Bran is een van de meesterbreinen die compleet voor zijn eigen werkte, maar ook met een ander meesterbrein samenwerkte dat geen mens was.
  • Bran is de meeste keren neergeslagen door Johan van Horst en ook als slachtoffer van Johan met een aantal van 8 keer. Het is zeer mogelijk dat Johan ook nog een keer Bran neersloeg terwijl het niet in de strip te zien was, wat het aantal tot 9 keer zou maken.
    • Dit kan te maken hebben met het feit dat Bran niet te maken had met vijanden die mensen waren, want Bran werkte met een monster. Het heeft ook te maken met zijn humoristische karakter, maar mogelijk ook met de reden hierboven. Niemand werkte voor Bran, in plaats daarvan hij werkte compleet voor zijn eigen.

Achter de schermenEdit

  1. Beide Yoros en Mechtild waren in De Rode Kamer gezet als planning van Bran om ze te voeden aan het monster. Bran zei ook dat hij nog meer andere slachtoffers had.
  2. De Rode Herberg (strip)

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Bran (De Rode Herberg).

Around Wikia's network

Random Wiki