Wikia

De Rode Ridder Wiki

Berrold (De Gijzelaars)

14.110pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share
Deze pagina is onder bewerking De Rode Ridder Wiki fixed deze pagina's!!.

Berrold
Berrold.JPG
Naam Berrold
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Blond
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Kampioen en rechterhand van Baldein
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Gijzelaars
Laatst gezien De Gijzelaars
Verschijningen 1

Berrold was de belangrijkste handlanger van Baldein.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Berrold was een ridder. Ergens in zijn leven begon hij voor de plunderaar Baldein te werken. Berrold was zijn kampioen en rechterhand. Berrold had ook veel invloed op Baldein[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Om het kasteel van Garthon in handen te krijgen hadden zij vele gijzelaars genomen. Na hun terugkeer uit het kasteel om Garthon af te persen, worden hij en Baldein al opgewacht door een onbekende krijgsman (Johan). Als krachtproef zouden hij en Johan een duel uitvechten. Johan laat Berrold winnen, als plotseling de stroper Cornec opduikt en de ridder verraad. Baldein en Berrold sluiten hem in de molen op, maar Johan wordt al snel weer bevrijd door de nar Tarkin. De volgende dag is het gevecht tussen Baldein en Garthon, die eigenlijk nog zwaar gewond zou moeten zijn naar een gevecht met Baldeins mannen. Berrold had een plan: hij zal als eerste tegen Garthon vechten[1].

DoodEdit

Nadat Berrold tegen Garthon verloren heeft, blijkt het dat die inderdaad nog steeds zwaar gewond is. Zij zijn er zeker van dat ze zullen winnen, maar als Garthon weer uit zijn tent komt blijkt hij weer in orde te zijn. Baldein en Garthon (die in feite Johan is) vechten met elkaar. Al snel ziet Berrold dat Baldein zal verliezen. Na de dood van Baldein en de aanval van koning Valmir's troepen, vlucht hij in de richting van de gijzelaars om wraak op hen te nemen. Johan is sneller en vermoord Berrold met zijn zwaard voordat hij bij hen is[1].

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

Het is onbekend wat de naam Berrold betekent.

PersoonlijkheidEdit

Zoals in De Gijzelaars te zien is, had Berrold veel invloed op Baldein. In de loop van het verhaal overleggen de twee vaak samen hun volgende actie.

Kracht en sterkteEdit

Berrold was de kampioen van Baldein. Desondanks kon hij niet tegen Johan van Horst op. Zijn eerste gevecht tegen Johan won hij omdat de ridder hem liet winnen. Bij hun tweede gevecht bracht Johan hen met één zwaardslag om het leven. Ook de eigenlijk gewonde Garthon werkte Berrold uit het zadel van zijn paard tijdens hun gevecht eerder in het verhaal.

WetenswaardighedenEdit

Johan x Berrold.JPG
Johan vermoord Berrold met zijn zwaard.
  • Berrold is een van de paar mensen die Johan heeft omgebracht die na het meesterbrein waar voor hij werkte was omgebracht.
  • De dood van Berrold lijkt op die van Boarbas. Beide mannen waren op het einde van de strip omgebracht door Johan van Horst toen de samenzwering waren in hun werkte uit één viel.
  • Door zijn status als kampioen voor Baldein is het zeer waarschijnlijk dat hij minstens 2 of meerdere personen had omgebracht. Hoe dan ook, dit is niet bevestigt in het album De Gijzelaars.

Achter de schermenEdit

LinksEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Berrold (De Gijzelaars).

Around Wikia's network

Random Wiki