Wikia

Update Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Verschijningen.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update
Bellart
Bellart
Naam Bellart
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Werkte voor Mariza en Mariza's vader
Berenvechter
Gestorven op Na 11 Juli 1302[1]
Gestorven in Dixit's grot
Doodsoorzaak Neergevallen op een zwaard door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct 1[2].
Indirect 1[3]
Monsters Geen
Dieren 1[4]
In de stripreeks
Ontwerper Martin Lodewijk
Eerst gezien De Grot van de Beer
Laatst gezien De Grot van de Beer
Verschijningen 1

Bellart werkte voor Mariza en Mariza's vader. Bellart was ook verantwoordelijk voor de dood van Dixit's zus.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Bellart was een lid van de kermisgroep van Mariza's vader. Hij werkte als berentemmer voor de groep. De andere leden van de groep waren Mariza en Lothar. Bellart was de eigenaar van de nog erg jonge beer Brutus . Hij behandelde het dier wreed om het te leren dansen, maar kon toch goed met de beer opschieten. Terwijl ze hun kamp nabij een waterval hadden opgeslagen, had Bellart ergens een biggetje gestolen. Die was hij voor het avondeten aan het braden. Ondertussen hadden Mariza en Lothar dankzij hun aapje Piastro een grot gevonden. Bellart hielp de andere leden om met het touw naar beneden te komen. Even later ging ook hijzelf naar beneden. Daar troffen ze op de primitieve inwoners van de grot, die hen voor goden hielden. Met de hulp van veel honing en touwen kregen ze ook Brutus naar beneden. Door de verering van de beer werden Bellart en de anderen de nieuwe heersers van het onderaardse rijk[5].

Onder leiding van Mariza's vader begonnen ze de ondergrondse mensen uit te buiten. Sommigen moesten als soldaten voor hen werken, anderen goud delven. Zo nu en dan werd er één van hun slaven aan Brutus geofferd om de anderen bang te maken. Bellart misbruikte soms vrouwen. Toen de zus van Dixit zich verzette, bracht hij haar om het leven. Dixit wilde wraak nemen en verloor daardoor zijn positie als wachter. Vanaf dat moment moest Dixit in de mijnen naar goud graven, net als de andere slaven[5].

Gevecht met Johan van Horst en doodEdit

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Gevecht in Dixit's grot
Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Gevecht met Bellart

Bellart had zich lang afzijdig gehouden tijdens de opstand die Johan van Horst had veroorzaakt. Na de dood van Brutus wilde hij hoe dan ook wraak op de ridder nemen. Mariza's vader beloofde hem tien nieuwe Brutussen als hij Johan en Dixit te pakken kon krijgen. Toen Dixit naar de verdediging ging, begonnen Bellart en Johan hun gevecht. Johan probeerde tijd te rekken en ontweek de harde slagen van Bellart. Uiteindelijk slaagde de berentemmer erin om de ridder het zwaard uit handen te slaan. Bellart wilde Johan hierop de genadeslag geven. Johan gebruikte echter zijn benen om Bellart over zich heen te werpen. Hierbij kwam hij op Johan's zwaard terecht dat tussen een paar rotsen vast zat. Bellart was op slag dood[5].

Na zijn doodEdit

Mariza was woedend op Johan dat hij Bellart had vermoord. Na Bellart's dood probeerde Mariza Johan om te brengen, maar Johan was snel genoeg en gooide Bellart's zwaard in het lichaam van Mariza, waardoor ze op de grond viel. Mariza lag stervend op de grond, terwijl Johan en Dixit gingen ontsnappen en veilig naar de bovenwereld gingen[5].

Cover verschijningenEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Andere verschijningenEdit

Luxe editiesEdit

Naam betekenisEdit

Bellart is een bekende naam. De naam staat er om bekend voor mensen die geen haar hebben. De naam is "Old-English" en betekent kale hoofd man.

PersoonlijkheidEdit

Bellart was slim. Zo werd hij ook gezien als één van leider van Mariza's groep door zijn beer Brutus. Volgens Dixit nam hij ook vrouwen weg (waarschijnlijk door ze om te brengen) naast Dixit's zus.

Bellart was erg boos toen Johan Brutus ombracht. Hier moest hij ook om huilen. Door zijn hebzucht kwam hij fataal om het leven door Johan van Horst.

Kracht en sterkteEdit

Bellart is erg sterk zowel zonder een wapen als met een wapen. Bellart had met blote handen Dixit's zus vermoord.

Bellart gebruikte een groot tweehandig zwaard. Hij kon daarmee hard toeslaan. Zijn onstuimigheid werd hem tijdens het gevecht met Johan fataal. Johan gebruikte Bellart's eigen gewicht tegen hem om hem over zich heen te werpen. Dit leidde tot zijn dood.

WetenswaardighedenEdit

Johan x Bellart
Johan brengt Bellart om het leven.
  • Bellart en Mariza zijn de enige personen omgebracht door Johan in het eerste album van een reeks (nieuwe reeks) die in een flashback verschenen.
  • Bellart is de eerste persoon uit de nieuwe reeks die een persoon ombracht in een flashback.
  • Bellarts dood lijkt op die van Siegmund van Kamroen: beide mannen stierven door Johan met een zwaard in de achterrug en beide mannen versloegen Johan met een zwaard.
  • Bellart was het meesterbrein achter de dood van Dixit's zus, maar hij was niet overal het meesterbrein van sinds Mariza en haar vader de leiders waren.
    • Bellart is hierdoor een van de weinige meesterbreinen die voor andere meesterbreinen werkt.
  • Bellart was de eerste moordenaar die stierf in de nieuwe reeks.
    • Bellart is ook de eerste moordenaar in de nieuwe reeks die omkwam door Johan.
  • Het is onbekend of Mariza en haar vader afweten van de dood van Dixit's zus door Bellart.
  • Bellart probeerde Johan om te brengen voor de dood van Brutus, zijn geliefde dier. Johan daarin tegen probeerde Bellart om te brengen voor het doden van Dixit's zus.
  • Bellart stierf op dezelfde manier als de Alruinman. Namelijk door op de punt van een zwaard te vallen in een gevecht met Johan van Horst.
  • Bellart is één van de weinige personen vermoord door Johan waarbij Johan zijn zwaard kwijtraakte. Hoe dan ook, het zwaard was eigenlijk niet van Johan en behoorde waarschijnlijk tot een bewaker van Mariza. De ander is Mariza, die omkwam door Bellart's zwaard.
  • Zijn dier kwam net als hij om het leven door Johan van Horst.
  • Zijn directe moord (Dixit's zus) en indirecte moord (Mariza) waren allebei vrouwen.
  • Aangezien dat Dixit zei dat Bellart zich vergreep aan meer vrouwen, kan het zijn dat hij meer vrouwen ombracht naast Dixit's zus.
  • Bellart zou door zijn naam uit Engeland kunnen komen.
  • Gedurende het album zei Johan geen woord gesproken tegen Bellart. Bellart verscheen pas tijdens de dood van Brutus en alleen Bellart zei woorden tegen Johan in het gevecht (en Johan niet tegen Bellart).
  • Ondanks zijn belangrijke rol had Bellart geen lijnen in het album tot Brutus's dood.
  • Bellart's verdwijning in het album was niet uitgelegd, sinds hij pas verscheen na Brutus's dood.
  • Bellart is vanaf Het Scheepskerkhof tot en met De Grot van de Beer de laatste moordenaar omgebracht door Johan. De eerdere moordenaars waren Eerste sluipschutter (Het Scheepskerkhof), Eerste Scythe, Tweede Scythe en Derde Scythe (Gog en Magog) en gevolgd door Bellart (De Grot van de Beer).
    • Bellart was tijdelijk de laatste bevestigde moordenaar omgebracht door Johan totdat Johan Pankraz Rauh ombracht in Doodbrenger. Toevallig genoeg hebben beide albums Dixit en Johan in het album en allebei hebben ze te maken met De Blauwe Heks.
  • Ironisch genoeg, Mariza's vader vroeg af waar Bellart was na de dood zijn beer Brutus. Hoe dan ook, Bellart was niet te zien in de originele tijdlijn totdat Brutus dood werd. In het verhaal was nooit uitgelegd wat Bellart deed voor de dood van Brutus.
  • Bellart verscheen in Mariza's flashbacks en Dixit's flashbacks. In beide gevallen had hij geen lijnen in het album tot hij verscheen bij de overleden Brutus.

Achter de schermenEdit

  1. Johan noemde De Guldensporenslag, die zich afspeelde in 1301.
  2. Dixit's zus
  3. Mariza
  4. Aangezien Mariza zei dat Bellart een "gevonden" biggetje vuur voor maakte, is het zeer zeker dat hij deze had omgebracht.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 De Grot van de Beer

LinksEdit

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Bellart.

Around Wikia's network

Random Wiki