Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Astra
Astra 001
Naam Astra
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Biografie
Geliefde(s) Johan van Horst - Geliefde
Familie Bahaal - Vader
Qrandar - Broer
Anat - Tante
Johan van Horst's zoon - Neef
Werk/beroep Medewerker van Qrandar
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Qrandar
Slachtoffers
Direct 3[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Watermolen
Laatst gezien De Verboden Berg
Verschijningen 2

Astra was de dochter van Bahaal en zus van Qrandar. Ze was voor korte tijd de geliefde van Johan van Horst. Astra stierf door een zwaardslag van Qrandar.

Biografie

Eerder leven

Astra was geboren als dochter van Bahaal en als zus van Qrandar. Ze hield veel van haar broer en hielp hem met zijn plan om wraak op Johan van Horst te nemen[2]

Ontmoeting met Johan van Horst

Na haar dood

Johan sloeg Qrandar het raam uit. Hierna viel hij bij het riviermonster in het water. Het monster viel Qrandar aan en bracht hem schijnbaar om[3]. De dood van Astra schokte Johan. Hij besloot om een lange zeereis te maken[4]. Tijdens zijn avontuur bij de verboden berg kwam Johan erachter dat Qrandar nog leefde. Daarom moest hij weer aan Astra denken[5].

Verschijningen

Stripreeks

Bronnen

Naam betekenis

  • Astra's naam is Engels en betekent "ster".

Persoonlijkheid

Kracht en sterkte

Wetenswaardigheden

  • Astra is de eerste liefde van Johan die een moord pleegt. De ander personen zijn de latere Galaxa, die Johans grote liefde wordt en Indigo Magiste, die een flirt had met Johan.
  • Astra is de eerste liefde van Johan en de eerste liefde van Johan die sterft.
    • Als Johan en Astra echt verliefd werden, dan zou Johan de schoonzoon kunnen zijn van Bahaal, maar dat was echter nooit gebeurd aangezien Astra stierf door Qrandar.
  • Astra is het eerste belangrijke personage die te maken heeft met een hoofdpersonage (Bahaal) die omgebracht werd (er werd gedacht dat Arthur overleden was, maar dat bleek later niet, in Guinevere's geval wel).
  • Astra is het eerste personage dat door een familielid werd omgebracht (Qrandar, ongeluk). Later gebeurde dit ook bij Abigäil (door Aylill), Ban (door Bohort en Lionel), Lionel en Bohort (door Lancelot Du Lac) en Jenne (door Johan van Horst, ongeluk).
  • Ironisch genoeg, haar geliefde Johan werd na haar dood verliefd op haar tante Anat. Bij haar verwekte Johan een zoon, die dus haar neef zou zijn.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook