Wikia

De Rode Ridder Wiki

Apulya

14.105pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Apulya was een meesterbrein die verscheen in de Terugkeer.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Apulya's moeder was een heks die eens door koning Arthur verbannen werd naar het eiland Crippen. Dit was een vulkanisch eiland waarop nauwelijks te leven viel. Apulya werd net als haar moeder een heks. Zij voerde het bevel over een grote groep vikings en beschikte ook over een monster: de Krigton. Apulya wilde wraak nemen op Arthur, maar die was op dat moment al dood. Zo stuurde zij haar vikings om zijn zoon Parcifal gevangen te nemen[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Nadat Parcifal gevangen genomen en naar het eiland gebracht is, laat Apulya hem in een grot boven het water vastbinden. Haar mannen zullen hen elke keer een stukje lager vastbinden. Zo kan de Krigton hem uiteindelijk te pakken krijgen. Johan van Horst komt naar haar eiland en bevrijd Parcifal. Daarna probeert Johan haar macht te breken. Dit kan alleen gebeuren als vuur, wind en water verenigd zijn. Met een hamer en wiggen maakt Johan een scheur in een rotswand, hierdoor ontstaat een aardbeving. Apulya en haar vikings komen te laat, en als er dan ook nog een zware storm opsteekt en de vulkaan uitbreekt, is haar macht gebroken. Terwijl Johan en Parcifal vluchten, komen Apulya en al haar vikings bij de vernietiging van het eiland om[2].

Cover verschijningenEdit

VerschijningenEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Apulya en Mariza's rollen hebben veel gelijkenissen:
    • Beide vrouwen hielden een vriend van Johan vast (Mariza hield Dixit vast en Apulya hield Parcifal vast). Beide vrouwen stierven in een grot door Johan. Johan zag beide vrouwen niet sterven. Beide vrouwen stonden op de cover van hun respectieve strip. Beide vrouwen waren de eerste vrouwen die Johan ombracht in hun respectieve reeks.
  • Apulya is goed in het herkennen van gezichten. Apulya herkende Johan terwijl er minstens 50 Vikings waren. Toen ze Johan zag zei ze dat een verrader in het midden was, wat leidde tot de uitvlucht van Johan.
  • Apulya is de enige vrouw die omkwam door Johan die compleet voor haar eigen werkte totdat Johan Aldegonde ombracht in De Spiegeldemon.
    • Hoe dan ook, Johan had een theorie dat Aldegonde voor Bahaal werkte en het is mogelijk dat Johan hier gelijk in had. Deze theorie is tot dusver nog niet bewezen in de stripreeks.
  • Apulys was de eerste vrouwelijke hoofdvijand omgebracht door Johan in een album van de blauwe reeks.

Achter de schermenEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Apulya.

Around Wikia's network

Random Wiki