Wikia

Apulya
Apulya
Naam Apulya
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Kleur ogen Blauw
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Een Heks - Moeder
Werk/beroep Heks
Gestorven in Het eiland Crippen
Doodsoorzaak Omgekomen tijdens de vulkaanuitbarsting op Crippen.
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Terugkeer
Laatst gezien De Terugkeer
Verschijningen 1

Apulya was een meesterbrein die verscheen in De Terugkeer.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Apulya's moeder was een heks die eens door koning Arthur verbannen werd naar het eiland Crippen. Dit was een vulkanisch eiland waarop nauwelijks te leven viel. Apulya werd net als haar moeder een heks. Zij voerde het bevel over een grote groep vikings en beschikte ook over een monster: De Krigton. Apulya wilde wraak nemen op Arthur, maar die was op dat moment al dood. Zo stuurde zij haar vikings om zijn zoon Parcifal gevangen te nemen[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Nadat Parcifal gevangen genomen en naar het eiland gebracht was, liet Apulya hem in een grot boven het water vastbinden. Haar Vikings zouden Parcifal elke keer een stukje lager vastbinden. Op die manier zou De Krigton hem uiteindelijk te pakken krijgen. Johan kwam naar haar eiland en bevrijdde Parcifal. Daarna probeerde Johan haar macht te breken. Dit kon alleen gebeuren als vuur, wind en water verenigd waren. Met een hamer en wiggen maakte Johan een scheur in een rotswand, hierdoor ontstond een aardbeving. Apulya en haar Vikings kwamen te laat om Johan eraan te hinderen om zijn plan uit te voeren, namelijk het actief maken van de slapende vulkaan van het eiland. Toen er daarna ook nog een zware storm opstak en de vulkaan uitbrak, was Apulya's macht gebroken. Terwijl Johan en Parcifal konden vluchten, kwamen Apulya en al haar Vikings bij de vernietiging van het eiland om[1].

Cover verschijningenEdit

VerschijningenEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Apulya en Mariza's rollen hebben veel gelijkenissen:
    • Beide vrouwen hielden een vriend van Johan vast (Mariza hield Dixit vast en Apulya hield Parcifal vast). Beide vrouwen stierven in een grot door Johan. Johan zag beide vrouwen niet sterven. Beide vrouwen stonden op de cover van hun respectieve strip. Beide vrouwen waren de eerste vrouwen die Johan ombracht in hun respectieve reeks.
  • Apulya is goed in het herkennen van gezichten. Apulya herkende Johan terwijl er minstens 50 Vikings waren. Toen ze Johan zag zei ze dat een verrader in het midden was, wat leidde tot de uitvlucht van Johan.
  • Apulya is de enige vrouw die omkwam door Johan die compleet voor haar eigen werkte totdat Johan Aldegonde ombracht in De Spiegeldemon.
    • Hoe dan ook, Johan had een theorie dat Aldegonde voor Bahaal werkte en het is mogelijk dat Johan hier gelijk in had. Deze theorie is tot dusver nog niet bewezen in de stripreeks.
  • Apulys was de eerste vrouwelijke hoofdvijand omgebracht door Johan in een album van de blauwe reeks.

Achter de schermenEdit

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Apulya.

Around Wikia's network

Random Wiki