Wikia

BijSint-Joris.jpg

Bij Sint-Joris

"Een jong meisje zoekt haar plaats als vrouw in een mannenwereld."
―De Rode Ridder op Facebook over het personage Allis[src]
Allis
Allis.JPG
Naam Allis
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect 19
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Marc Legendre
Eerst gezien De Uitverkorene
Laatst gezien De Vuurproef
Verschijningen 5
Luxe edities 10

Allis is een personage.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Op pad met KnutEdit

Allis's droomEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: De droom van Allis

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

De ontvoeringEdit

De HellemondEdit

Gevecht met de harige monstersEdit

Gevecht tussen Johan en MalfratEdit

Ontsnapping van De HellemondEdit

Ontmoeting met EenoogEdit

Allis deelname aan De VuurproefEdit

AllisVuurproef.jpg
Allis neemt deel aan De Vuurproef en wint.

De ontsnapping van Johan en AllisEdit

Cover verschijningenEdit

StripreeksEdit

Luxe editiesEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Andere verschijningenEdit

Luxe editiesEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

BronnenEdit

WetenswaardighedenEdit

RodeRidderFoto.jpg
Allis in haar "debuut" voor haar verschijning in De Uitverkorene.
  • Allis maakte haar "debuut" al op 16 Februari 2016 toen Marc Legendre, de bedenker van het personage Allis een foto van haar plaatste op zijn Facebook. Hoe dan ook, ten tijde van de foto was het onbekend wie dit personage was.
  • Allis is het eerste vrouwelijke hoofdpersonage uitgekleed door monstersoort (de harige monsters).
    • Hoe dan ook, deze monsters waren eigenlijk waanbeelden en dus kleedde eigenlijk waanbeelden Allis uit.
  • Met de naakte verschijning van Allis in De Hellemond, verscheen er met uitzondering van De Klauw Trilogie in elk album van 2016 een vrouwelijk personage naakt.
  • Allis nam de naakte rol van Oonagh over in De Hellemond.
  • In haar eerste verschijning was haar haar blond. Dit werd later ingekleurd als bruin.
  • In De Hellemond zei Malfrat de Wrange dat zij verantwoordelijk was voor de dood van zijn manschappen en dus een heks was. Ook al was dit indirect veroorzaakt door Johan van Horst, had dit wel te maken met het feit dat Allis in gevangenschap zat door Malfrat de Wrange. Ironisch genoeg, in hetzelfde album neemt Johan wraak doordat Allis wordt vastgenomen door harige monsters en dus was Malfrat niet geheel incorrect.
  • Allis is de vrouw met de meeste verschijningen in De Rode Ridder albums van Marc Legendre (met momenteel 5 verschijningen).
    • Allis verslaat hierdoor de eerdere Enid en Iudith die allebei respectievelijk 2 verschijningen hadden (Enids eerste verschijning wordt hierbij niet meegeteld).
  • Ook al verscheen Allis op de cover van Het Eindeloze Eiland is dit eigenlijk incorrect met de tekening binnenin, waarin Koos en niet Allis naast Johan staat.
  • Met Allis erbij als vrouwelijk hoofdpersonage voor de nieuwe reeks is de nieuwe reeks de reeks met de meeste vrouwelijke hoofdpersonages met 4: Galaxa, Demoniah, Indigo Magiste en Allis.
    • Allis heeft tot dusver geen enkele van de andere vrouwelijke hoofdpersonages ontmoet, noch niemand van de andere mannelijke hoofdpersonages zoals vroeger hoofdpersonage Bahaal en huidig hoofdpersonage Merlijn die beide verschenen in de albums waarin Allis ook in verscheen.
  • Allis is de vrouw die het langst van Johan van Horst's reisgenoten met Johan in albums achter elkaar heeft gerezen. Dit is vanaf album 250 tot heden, een aantal van 5 albums momenteel.
  • Allis is de enige vrouw die meedeed aan De Vuurproef.
  • Allis is het eerste vrouwelijke hoofdpersonage die geen moord had gepleegd sinds Guinevere.
    • Ironisch genoeg, noemde ze zichzelf een koningin in De Vuurproef, ondanks dat Merlijn het hiermee niet eens was. Guinevere, hoe dan ook, was een koningin.
    • Ironisch genoeg, overleefde Allis een vuurzee, terwijl Guinevere overleed in een brand.
  • Allis gaf bijnamen aan personages in meerdere albums, zo noemde ze Malfrat de Wrange als Malfrat de Walgelijke in De Uitverkorene en Timotheus noemde ze Tim en Timmie in De Vuurproef.
  • Allis heeft de meeste naakte verschijningen van alle vrouwelijke hoofdpersonages, met een aantal van 3.

Indigo MagisteEdit

  • Allis is anders dan Indigo Magiste: Indigo was absent in Het Zwaard van de Maagd en Het Vuur en de Maagd, maar keerde later terug in verschillende albums en was vanaf Het Zwaard van de Maagd en Het Vuur en de Maagd in meerdere albums absent, ondanks haar belangrijk rol als vrouwelijk hoofdpersonage. Allis, hoe dan ook, komt in al haar verschijningen achter elkaar voor. Net als Indigo verscheen ze naakt in de stripreeks, maar niet in haar debuut. Allis verscheen naakt in haar derde verschijning (De Hellemond).

Achter de schermenEdit

LinksEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Allis (stripreeks).

Around Wikia's network

Random Wiki