Wikia

Ahab
Ahab 001
Naam Ahab
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Geen (kaal)
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Voormalige leider van de Kauki
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Dodecaëder
Laatst gezien De Dodecaëder
Verschijningen 1

Ahab is een personage uit De Dodecaëder.

Biografie

Eerder leven

Ahab was de kapitein van de Kauki piraten. Bij een overval op een schip brachten de Kauki alle opvarenden om het leven. Een monnik had een kaart van Koksijde bij zich. Hierop stond een bepaalde plek aangegeven. De Kauki dachten dat het om een schatkaart ging. De monnik wilde niets over de kaart zeggen, waarvoor hij vermoord werd. Ahab gaf bevel om naar Koksijde te varen[1].

Ontmoeting met Johan van Horst

Cover verschijningen

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

Persoonlijkheid

Ahab was een heethoofd. Over de geringste dingen werd hij snel boos. Ook was Ahab van mening dat het zinloos was voor iemand anders zijn leven te wagen. Nadat Idesbald de Dodecaëder op Ahab en de andere Kauki had gebruikt, veranderde Ahab's persoonlijkheid helemaal. Zo werd hij ineens veel vriendelijker en wilde met de zeeroverij ophouden.

Kracht en sterkte

In zijn gevecht met Johan gebruikte Ahab zijn entersabel. Ondanks zijn ervaring als kapitein van piraten, sloeg Johan hem moeiteloos neer met zijn kruisboog.

Wapens

Ahab beschikte over een entersabel en een mes dat hij in zijn laars had verstopt.

Wetenswaardigheden

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Ahab.